This is Africa! - Reisverslag uit Abdissenbosch, Nederland van Iris Duba - WaarBenJij.nu This is Africa! - Reisverslag uit Abdissenbosch, Nederland van Iris Duba - WaarBenJij.nu

This is Africa!

Door: Sjaak en Mariette

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 Februari 2013 | Nederland, Abdissenbosch

Hallo allemaal
nu geen verhaal van Iris maar van Sjaak en Mariette de ouders uit het mooie Tanzania.
zaterdag 2-2-2013 zijn wij vanaf Dusseldorf airport vertrokken naar Killimanjaro airport na een mooie vlucht zijn wij zondag 3-2-2013 aangekomen.
Op de vluchthaven hebben we in een rij moeten staan voor ons visum alles polepole eindelijk door de douane konden wij kennis maken met Immanuel de vriend van Iris.Toen zijn we naar ons guesthouse gereden daar wij hartelijk zijn ontvangen door Seth en Caroline en Leon De trip hier heen was indrukwekkend, door het landschap en de vele mensen langs de weg lopen.
de rest van de dag rustig aan gedaan .Wel nog boodschappen gehaald in de lokale winkels.
Maandag met de dalla dalla een klein busje met 15 personen richting Arusha gereden ,wij zijn naar Hans Kitundu geweest en kennis gemaakt met kantoor personeel en limburgsevlaai uitgedeeld. Het hele persooneel viel over die vlaai heen, voor we het wisten was het dan ook op! Daarna zijn wij de stad gaan verkennen wat een mensen massa.iedereen daar wilt wat verkopen ze lopen door de hele stad met kostuums, zonnebrillen schoenen,het is niet gek genoeg voor op te noemen.In de middag zijn wij naar Huruma geweest het weeshuis van global exploration. Wij zijn eerst eten gaan halen op de lokale markt zoals rijst,fruit en groente dank aan onze sponsering fam Delnoy.Door de sloppen wijk gereden jullie kunnen zich geen beeld van maken hoe het daar uitziet.Aangekomen in Huruma zijn wij begroet door de 56 weesjes waarvan 17 albinos leven wat een toestand daar. Als wij geen eten hadden meegebracht hadden ze niets te eten.Ook hebben we kleding gegeven ze waren allemaal zo gelukkig. Voor het huis ligt een vuilnisbelt met varkens erop lopen kinderen die eten of spulletjes zoeken het laat een hele diepe indruk na.
Dinsdag begon de dag niet goed de accu kapot dan sta je daar pole pole
gelukkig kwam een behulpzaam persoon langs zijn accu ging bij ons in de jeep daar kunnen wij nederland wat van leren, eindelijk kunnen wij onderweg naar Longido secondary school na een lange maar prachtige rit met heel veel mooie natuur onderweg veel massai gezien wat een mooi uitgestrekt gebied.Aan gekomen werden wij al ontvangen door de directeur en leraren.Bart Geilen heeft samen met Iris en nog verschillende andere meiden geld op gehaald voor 4 braillemachines te sponseren vandaag heeft Iris met 2 blinde jongens in gebruik mogen nemen .Nog wat uurtjes hebben doorgebracht zijn wij nog iets gaan eten wat hadden ze op het menu rijst met rund in een saus en wat groente voor 4 personen en drinken 14400 schilling omgerekend 7.50euro .Daarna terug na Arusha het was een heel benauwd en vermoeiende dag met weer heel veel mooie indrukken.
Veel liefs en tot morgen uit het warme Tanzania.

• 05 Februari 2013 - 19:44

Kim Goossens:

Super om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben. Geniet ervan, voor jullie het weten zit het er weer op! Een dikke knuffel aan Iris, en benieuwd naar het volgende reisverslag. X Kim, Harry en Marlo

• 05 Februari 2013 - 19:50

Marjo & Servie Jongen:

Hoi Mariette en Sjaak en Iris.

Volgens mij hebben jullie (Mariette en Sjaak) de smaak te pakken en genieten jullie van al het moois in Tanzania en natuurlijk zijn de eerste indrukken altijd speciaal. Jullie doen met het bezoek aan het weeshuis em de schenkingen heel veel kansarme kindertjes een heel groot plezier. Wij weten er alles van en ik vind dit wat jullie doen schitterend.

Veel plezier en wij verheugen ons op jullie verhalen die jullie ons de komende dagen zullen vertellen. al vast bedankt hiervoor.

Groetjes van Marjo en Servie uit Woabich

p.s.: We hebben de krant ook gelezen !

• 05 Februari 2013 - 21:03

Bart Geilen:

Wat geweldig om te lezen dat, na vele uren voorbereiding, de braillemachines zijn aangekomen !

groetjes van Bart

• 05 Februari 2013 - 21:20

Sonja Haas:

Wat leuk om jullie zo te volgen. Prachtig verslag. Geniet van alle mooie dingen :-)

• 06 Februari 2013 - 10:47

Petra Ploum:

hallo daar,leuk om te lezen dat jullie eerste indruk zo goed is.geniet ervan en nog veel reis plezier.gr.aan iedereen daar. petra en rene.

• 06 Februari 2013 - 15:51

Sjaak En Betty Delnoij:

Heel fijn wat van julli te "' Horen"'.
    Het gaat jullie kennelijk goed. Geniet er maar van. Wij missen jullie wel!
    Groetjes van ons tweetjes.