Hello Goodbye, a new start - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu Hello Goodbye, a new start - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Hello Goodbye, a new start

Blijf op de hoogte en volg Iris

23 Februari 2013 | Tanzania, Arusha

Lieve allemaal,

Waar zullen we beginnen?
Als eerste wil ik jullie vertellen dat dit verhaal niet echt een 'mooi' geschreven verhaal is. Het is hier al laat maar kon niet slapen en wilde jullie toch even updaten! Ik denk dat dit ondertussen al mijn 3e kopje thee is die ik maak, gewoon omdat ik die luxe nu heb! Daarover zo meer, nu eerst Zanzibar!

Zanzibar was heerlijk, het feit dat we weinig hebben gedaan (dus weinig mis kon gaan) zal hier ook wel een rol in hebben gespeeld.. We zijn naar Prison Island geweest, waar reuze schildpadden zitten, heerlijk gezwommen in de Indische oceaan, geslenterd in stone town en op het strand gelegen... Dat was het wel zo'n beetje, niet heel spectaculair.
We vlogen terug naar Dar waar de schoonbroer van Immanuel ons kwam ophalen en bracht ons naar het hotel. Daarna gingen we lunchen bij de schoonfamilie, wat ontzettend gezellig was.
Rond 1700 uur besloten we terug te gaan richting het hotel, we mochten de auto van de schoonbroer lenen om mijn ouders die nacht af te zetten op de luchthaven.. Er is een rode draad in het verhaal, auto's brengen ons ongeluk, letterlijk.. We reden op een weg, en thank god staat er in Dar constant file, dus is de snelheid laag. We reden langzaam af op een daladala, toen de remmen het begaven. Gevolg? Botsing! De voorkant zat in een deuk, maar gelukkig hadden wij niks, binnen enkele seconden stonden misschien wel 100 mannen om onze auto heen, ze duwde de auto richting de zijkant van de weg waar we veilig konden staan...
Later pakte we een taxi naar het hotel, deze bracht ons later ook naar de luchthaven.
Afscheid genomen van papa en mama en wij gingen nog even slapen, we hebben rond 13.30 een vlucht naar Arusha gepakt, en ik kon wel huilen dat ik terug ben in Arusha, heerlijk, eindelijk rust!

Verder was het rustig in Arusha, tot op het moment dat ik een aanbod kreeg... Een aanbod wat me heel erg aansprak.
De moeder van een goede vriend van mij van Longido (grayson) werkt bij de impala group of hotels, waaronder 2 hotels en 1 lodge in Arusha. Een hotel, impala hotel, biedt mij een stageplaats aan plus accommodatie, plus eten, plus wasservice, plus nouja eigenlijk alles wat moivaro ook bood alleen dan wat meer luxe... Ik ben niet zo'n luxepoes dat ik serieus overwoog om te switchen, maar het ging me vooral om de stage dié ik zou gaan lopen bij moivaro. Na een gesprek met Seth, heb ik dan ook besloten om te switchen! Ik zit nu echt op mijn plek, midden in de stad, mooie kamer, alles wat ik kan wensen!
Vanaf maandag begin ik officieel met stage, en dan horen jullie vast wel snel genoeg weer van mij!
www.impalahotel.com is de site van het hotel waar ik dus nu stage loop!

Verder gaat alles prima, ik voel me weer thuis, heb mijn draai weer binnen een paar minuten gevonden (als die minuten er ook echt voor nodig waren?). Ik eet alleen wat minder, al sinds ik hier ben. Gewoon geen honger, ofja.. Ik heb wel honger, maar als ik dan eten krijg dan is het me na 2 happen al teveel.. Krijg echt niks op, maargoed ik voel me fit, dus geen zorgen tot nu toe!
Met Immanuel en mij zit ook nog steeds alles goed, misschien wel beter dan ooit tevoren. Zijn familie ontmoeten was een grote stap, maar het heeft ons goed gedaan. We staan dichter bij elkaar dan ooit tevoren, en ik ben blij dat papa en mama hem ook hebben mogen ontmoeten.

Tevens probeer ik binnen 2 weken nog eens naar Huruma te gaan op mijn vrije dag, en ik wil jullie vragen of er weer een sponsor bij is die 1x 15/20 euro wilt doneren voor eten. Foto's volgen later! Ik wil proberen 1x per maand minimaal te gaan, en dan ook steeds iemand te hebben die hun een maaltijd sponsort. Ook wil ik met speciale feestdagen zoals pasen en het offerfeest gaan om ze wat extra's te brengen!

Dikke knuffel
Ohja en succes met de sneeuw! :)

Liefs,
x



  • 24 Februari 2013 - 16:58

    Marjo En Servië:

    Heel veel succes met je stage ! Hoop dat je een goede switch hebt gemaakt! Groetjes vanuit een zeer koud Hamburg

  • 05 Maart 2013 - 15:17

    Jennifer:

    Lieve Iris,
    Fijn om te horen dat je nu op je plek zit..erg fijn voor je! Ook goed om te horen dat je een goede tijd hebt gehad met je ouders en dat het prima gaat tussen jou en Imma. Ik zal je even facebooken.. :)
    Liefs uit Zambia! xx

  • 24 Maart 2013 - 11:26

    Cynthia:

    Heeeeey Iris,

    Een beetje een deprimerend bericht zeg! Normaal klinkt het echt laaiend enthousiast en nu lijkt het wel alsof er van alles niet klopt!

    Super leuk dat je een andere plek aangeboden hebt gekregen en je je nu wel op je plek voelt!
    Ontzettend leuk dat de ontmoetingen van schoonouders ook zo leuk was geweest!
    Ik hoop dat je het daar naar je zin hebt en alles een plekje kan gaan geven! Enjoy your time!

    Liefs,

    Cynthia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 51910

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: