Made all the right moves, time to say goodbye - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu Made all the right moves, time to say goodbye - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Made all the right moves, time to say goodbye

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 Juli 2013 | Tanzania, Arusha

Hallo lieve allemaal,

Met nog 14 dagen in het vooruitzicht wordt het tijd voor een terugblik, iets wat er gewoon bij hoort... Iets wat ik jullie schuldig ben aangezien ik nauwelijks blog.

Ik kwam hier 5 maanden geleden voor 4 belangrijke redenen, ten eerste mijn stage bij moivaro, mijn relatie met Immanuel, om mijn ouders te laten zien wat mij zo trok en om de plotselinge dood van Alex een plekje te kunnen geven. Terugkijkend op 5 maanden Tanzania is helaas maar één van die 4 dingen echt geslaagd, en dat is de dood van Alex kunnen verwerken.
Moivaro werd Impala, Immanuel werd Emanuel en de reis van mijn ouders, tja dat hebben jullie wel kunnen lezen.

Moivaro werd Impala, van high class lodge naar een oud 3-sterren hotel. Echter wel een 3-sterren hotel waar ik veel kon leren en dat druk was tijdens het hoogseizoen met name door de locatie van het hotel en de doelgroep zakenreizigers. Ik heb zonder twijfel ontzettend veel geleerd, zowel in de industrie als hoe het hier aan toe gaat in het hotelleven... Niet geheel onbelangrijk als je er een half jaar zit..
Van het wonen bij Impala is het ondertussen al Ilboru geworden, een wijkje in Arusha tegen mount meru aan. Waar zowel mensen van de verenigde naties wonen als local people. De luxe van het hotel achtergelaten voor een douche met emmers (of ijskoud stromend water), een gat als wc, een minder comfortabel bed, zelf koken, zelf kleren wassen op de hand, ach gewoon een stuk minder luxe. Een stuk luxe ingeleverd, heb ik wel rust en ontspanning gevonden. Iets wat in een hotelkamer op de plaats waar ik notabene werkte niet te vinden was. Een beslissing die voor mij alleen maar goed heeft gedaan.

Betekend niet dat ik geen tegenslagen heb gehad, die waren er genoeg. Zware beslissingen heb ik gemaakt, maar ik ben wijzer, verstandiger en er 'rijker' op geworden. Rijker aan levenservaring en het oude wat ik had is 'vervangen' geworden door iets beter. Net nu alles een beetje rustig lijkt te zijn, is het alweer bijna tijd om naar Nederland te gaan. Na alles wat er is gebeurd, heb ik absoluut geen spijt van mijn keuze, en zal hopelijk snel weer terugkeren naar mijn thuis.

De laatste twee weken zijn aangebroken, en dat betekend dat ik alleen nog maar wil gaan genieten. Jurkjes en blousjes ophalen die nog bij de kleermaakster liggen en nog nieuwe dingen ontwerpen, alles laten aftekenen voor stage, nog wat last minute shopping, maar vooral GENIETEN! Genieten begint morgen, dan gaan Emanuel en ik even met zijn tweeën weg, geen idee precies waar naartoe, want dat was nog een verrassing. Volgende week zondag een familiefeest en dan is het weer tijd om afscheid te nemen, iets waar ik tegenop kijk, en waarschijnlijk zwaarder dan ooit zal worden.

Dankjulliewel voor het volgen, het steunen van mij en het sponsoren van Huruma!

Heel veel liefs en tot heeeeel snel in Nederland,

x

  • 06 Juli 2013 - 15:55

    Leonie Stoffer:

    Mooi verhaal Iris!! Ik ga je enorm missen meisje:-(!! Hopelijk tot snel in Ilboru!! Karibu sana

  • 06 Juli 2013 - 16:09

    Cynthia:

    Heeey Iris,

    Goed om te lezen dat alles goed met je gaat!
    Ik weet als geen ander hoe het is om te moeten vertrekken, maar wees gerust....er komt een tijd en dan ga je terug! :)

    Ik wens je 2 onvergetelijke weken en hoop dat je toch 't laatste jaar nog door gaat! Dan kun je alle verhalen vertellen, want ik ben stiekem echt ontzettend benieuwd naar de 'love story'! haha.

    Lieve iris, geniet van je laatste 2 weken....want die gaan veel te snel!

    Succes met het afscheid, maar onthoud afscheid nemen bestaat niet! :)

    Tot snel en alvast een goede reis!

    XXX

  • 06 Juli 2013 - 17:12

    Kim Goossens:

    Lieve Iris,

    Geniet van je laatste 2 weken, en ik ben heel erg benieuwd naar al je verhalen!

    Tot in Woabich xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 1028
Totaal aantal bezoekers 51910

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: