Iets anders, maar toch heel vertrouwd. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu Iets anders, maar toch heel vertrouwd. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Iets anders, maar toch heel vertrouwd.

Blijf op de hoogte en volg Iris

20 Oktober 2012 | Tanzania, Arusha

Het is weer zover, een nieuwe reis is een feit, en eigenlijk is het stiekem toch wel weer spannend. Op 2 februari ruil ik voor de zoveelste keer het koude en kille Nederlandse leven in voor het warme en magische Tanzania. Veel mensen zullen deze keuze niet begrijpen, want waarom wéér Tanzania, waarom niet eens iets anders?! Ik ben ontzettend druk op school met verschillende projecten waaronder India, en ook India heeft iets magisch, wat ik graag zou willen zien, of bali, Indonesië, ook iets wat al langer op mijn lijstje staat, of een totaal vreemd land?! Simpelweg gewoon voor het geld. Bali heb ik ook aangedacht maar een werkvergunning alleen al is meer als 1000 euro, en dan heb ik nog niks.. Of waarom geen andere plaats binnen Tanzania? bijvoorbeeld het heerlijke, tropische, paradijselijke zanzibar? Ik zeg hier allemaal ook graag ja tegen, maar ik heb gekozen voor moivaro in Arusha.
Moivaro is een keten, met vele lodges door heel Tanzania verspreid, de eigenaar en managers zijn Nederlanders, en het wordt altijd druk bezocht. Vandaar mijn keuze, ik kon voor hetzelfde geld naar Zanzibar gaan, maar daar kwam ik niet terecht in iets wat met zekerheid druk is, aangezien ik dit wel belangrijk vindt want ik zit 2 maanden in laagseizoen. Moivaro is dat wel, en ik wil gewoon heel graag een andere stage dan afgelopen jaar aangezien High Peaks me wel teleur heeft gesteld. Ik heb dit ook allemaal geregeld via een bemiddelings bureau, en dat geeft mij ook wat meer vertrouwen. Daarbij heb ik mijn dingen, mijn mensen en mijn vrienden in Arusha, en dat voelt vertrouwd.. Ik ga aan een hele andere kant van de stad wonen, zonder huishoudster of mensen die dingen voor je doen, zonder groot huis, zonder baby claire en zusjes om je heen, zonder een familie... Daarbij gaan Immanuel en ik in een huisje wonen, ofja een huisje, misschien 2 kamers, maar het zal groot genoeg zijn, want zoveel hebben we beide toch niet.. Precies alle details over de kamer weet ik nog niet, maar het ligt bij de lodge en dat is fijn, want ik weet nog niet hoe mijn diensten er zullen uitzien.
Mijn ticket is geboekt, moivaro is kenwerk geregistreerd en dat alles maakt het toch wel spannend, maar ook heel vertrouwd!

Voor meer informatie: www.moivaro.com

Maar eerst nog naar Rome over 2,5 week!

Heel veel liefs,
Iris

  • 20 Oktober 2012 - 17:48

    Fam. Delnoij:

    Hallo Iris.
    Wij wensen je vooralsnog een fijne reis naar Rome.
    En dan weer naar het door jou zo geliefde Tanzania in febr. volgende jaar.
    We horen wel weer van je wanneer het zover is.
    Lieve groetjes van ons tweetjes.

  • 22 Oktober 2012 - 12:09

    Jacq & Sen:

    Gelukkig ben je er nu wel met kerst ;))))
    En dan kunnen we weer skypen :)
    Maar zal je wel weer gaan missen!!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 51874

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: