Rood, geel en groen zijn de kleuren van AFRIKA! - Reisverslag uit Abdissenbosch, Nederland van Iris Duba - WaarBenJij.nu Rood, geel en groen zijn de kleuren van AFRIKA! - Reisverslag uit Abdissenbosch, Nederland van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Rood, geel en groen zijn de kleuren van AFRIKA!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 Februari 2013 | Nederland, Abdissenbosch

Hallo lieve allemaal,

Vanuit Arusha willen we jullie even laten weten dat alles goed gaat! We zijn woensdag in Monduli geweest, we bezochten hier onder andere Miss Happiness. Het savonds hebben we nog heerlijk gegeten bij Pepe. Donderdag zijn we als eerste alle banken gaan beroven om het geld voor de safari bij elkaar te krijgen. Toen dit gelukt was gingen we onze safari betalen. We vertrekken zondag naar Mto wa mbu, hier zullen we een culturele tour gaan doen. Maandag gaan we naar de Ngorongoro krater, een van de mooiste plaatsen om wild te spotten, en wie weet zien we de big5 wel! Dinsdag en woensdag gaan we naar Lake Natron, een zoutwatermeer bij de grens met Kenia, een ongerept natuurgebied, waar we naar de watervallen zullen gaan, naar de flamingo's en naar een basisschool waar SGE ook veel dingen voor doet, waaronder het bouwen van de slaapzalen voor de meiden. Ook hebben we de vliegtickets geboekt voor woensdag, dan zullen we namelijk naar Dar es Salaam vliegen en meteen op de ferry stappen naar Zanzibar. Geen bus door het mooie landschap, dit bespaart ons veel tijd en we zullen nog dezelfde dag in Zanzibar zijn. Het smiddags gingen we bij mama Kitundu op bezoek. Claire was gegroeid, rende zelfs al rond, wat is ze lief. Mama en dada maakte eten, frieten met lever en natuurlijk een aantal bordjes vol vers fruit, heerlijk, zoals vanouds. We hebben nog gezellig gekletst, een rondleiding gehad, wat wijn gedronken en een afspraak gemaakt om te komen dineren.

De volgende dag stond precious blood op het programma, ook een school van SGE, helaas waren we hier al weer snel weg aangezien niemand tijd voor ons had.... Precies ja geen tijd, in Afrika... ?? Nougoed, we gingen door naar Moivaro, de lodge waar ik stage zal gaan lopen, een mooie lodge, mooie locatie, kijk er erg naar uit! :)

Vandaag hebben we een rustdag, opruimen en gaan we nog wat winkelen in de stad.

ps, foto's zijn bijgevoegd dit keer!
liefs uit Tanzania.