Merry Christmas and a happy 2012 ! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu Merry Christmas and a happy 2012 ! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Merry Christmas and a happy 2012 !

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

19 December 2011 | Tanzania, Arusha

Hee lieve allemaal,

Afgelopen week heb ik het redelijk rustig gehouden hier. Behalve een corrupte pin automaat en dat ik meer op een slang dan op een mens leek, gaat alles prima hier! :)

Ik was zo ontzettend verbrand in mto wa mbu, mijn hele huid voelde aan alsof het van plastic was, vreselijk! Nu ben ik aan het vervelen, ofja nu alleen mijn armen nog, gelukkig is mijn gezicht bijgetrokken! Wat een rot gevoel, overal jeuk!!! Overigens was dat ook af en toe wel handig want als ik in de stad liep, mensen raken een blanke nogal graag aan, dan zei ik dat ik een huidaandoening had.. Het hielp wel.

Woensdagmiddag is op kantoor de elektriciteit uitgevallen en gingen mimi en ik gewoon de stad in. Op donderdag toen we op kantoor kwamen was er nog steeds geen electriciteit dus na een klein dutje besloten Imma en ik de dag door te brengen in Via Via. We hebben heerlijke fruitdrankjes gedronken en hier ook geluncht, lasange :)
Hans is vorige week donderdag vertrokken naar een regio 400 km verderop om een bruiloft te vieren, dat betekend, tijd voor de dala dala. Ik was er al helemaal aan gewend, misschien iets te. Imma bleef me maar vertellen dat ik mijn telefoon weg moest stoppen maar ik was bang dat als ik het in mijn tas stopte ze mijn tas wilde stelen, voor de rest zat er namelijk niks in. Doordat ik dus een beetje koppig was pakte Imma mijn telefoon af en stopte die in zijn zak.
Voor we naar huis liepen ging ik nog even pinnen bij exim bank bij shoprite, nooit meer!!! Afgelopen zomer, heb ik ook gepint bij de exim bank in de stad, toen hebben ze me 50,000 tsh gegeven terwijl ik vroeg voor 30,000. Ook nu is dat weer gebeurd, ze hebben me weer meer afgehouden, dag geld! Lesson learned zullen we maar zeggen.

Afgelopen zaterdag ben ik met de familie van Frank gaan lunchen. Ze kwamen me ophalen op kantoor, maar omdat om 13.00 uur kantoor sluit wachte ik geduldig voren op het stoepje. Typisch afrikaans kon ik bijna 3 kwartier wachten, maargoed geduld in afrika heb ik hier wel, gelukkig :) Toen stopte er opeens een grote gezins auto met 2 vrouwen en 4 kindjes erin, het was de familie! We vertrokken om geit te eten naar kwa morombo. Het was zaterdag en ik was er al eens geweest op een zaterdag dus ik wist wat ik er kon aantreffen, dronke mannen! We zaten nog geen 2 minuten of er kwam een stortbui, jeetje, je verstond niemand meer. Wat een herrie! Ook werden we vergezeld door, inderdaad, een dronke man. Hij dacht dat ik de moeder was van Beatrice, het zusje van Frank en een baby die we bij ons hadden. Hij bleef maar praten en de eigenaar rende al een paar keer met een stok achter hem aan. Op een gegeven moment kwam hij weer terug, met een fles bier, was hij weer met ons aan het kletsen en blijkbaar had ik iets verkeerds gezegd want hij begon te schreeuwen. Na der hand kwam hij weer terug met konyagi, en kwam hij bij ons zitten. Hij begon allemaal verhalen te vertellen, maar wij deden even leuk mee. Ik was getrouwd met een Tanzaniaan en speelde hoog niveau tennis op Wimbledon, de tante van Beatrice was arabisch en is helemaal vanuit de sahara naar Tanzania gelopen en ga zo maar door.. Tussen het eten door hebben we ook leuke fotos gemaakt en gezellig gekletst, ookal is mijn kiswahili nog niet zo goed, het gesprek liep aardig!

Gister was het weer een normale saaie zondag, de dada is nog steeds niet naar huis gekomen dus we waste onze kleren zelf, kookte de lunch en waste af.. Mimi wilde graag gaan zwemmen, maar er kwam toch weer een stortbui, onweer overal! Ookal zagen we het sochtends al aankomen dat het ging regenen want het was al aan het onweren en de lucht was echt zwart, we hingen de was echt buiten op. Toen om 16.00 uur dan de hel losbrak konden we rennen om de was om te hangen naar de carpoort, ik vroeg me af waarom we ze niet meteen binnen ophingen, want 2 uur later moesten we de was daar weer afpakken om het weer binnen op te hangen! Ze denken hier soms echt niet logisch na, hebben we 3 keer de was opgehangen, terwijl het duidelijk was dat de was binnen moest hangen! Verder heb ik gister nog getut met de meiden, heel gezellig.

Deze week staan nog een paar dingen op de planning. Zo gaan we nog naar Huruma om er kleren en andere cadeaus af te geven, gaan we nog kerst inkopen doen en mag ik dit weekend culinair gaan doen. Hans heeft me gevraagd om lasagne te gaan maken, voor kerst. De hele familie komt (deze familie bestaat volgens mij uit 50 mensen ofzo), wat buren en nog wat mensen van kantoor.. Wish me luck!

Ik ga er even vanuit dat dit mijn allerlaatste berichtje voor 2011 zal zijn, want ik ben alleen deze week nog op kantoor.

Ik wil iedereen fijne feestdagen en een super mooi, gelukkig en gezond 2012 wensen! En ohja, op de 27ste drinken jullie maar een paar op mijn verjaardag!

Heel veel liefs vanuit het heerlijke afrika!

  • 19 December 2011 - 09:22

    Marjo & Servie Jonge:

    ja ja heel herkenbaar ! die 3 kwartiertjes, die ze 10 minutes noemen, kennen wij van Kenia.
    Moeten wij time-management ook in Kenia invoeren ha ha of de locals gewoon opnieuw de klok leren ! of gewoon aanpassen aan hoe de Afrikaanse klok tikt ? Heel fijne verjaardag en suc6 met lasagna ! Groetjes van de Gank
    Marjo & Servie

  • 20 December 2011 - 07:23

    Dennis & Loes:

    Hoi Iris!!!

    Leuke verhaaltjes. Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar!!
    Succes met de lasagna :)

    Fijne kerst én alvast een fijne verjaardag gewenst....

    Groetjes vanuit een regenachtig en koud nederland :(

  • 20 December 2011 - 16:23

    Eef:

    Iris,
    Hééél veel succes met de lasagna voor 50 mensen haha.. en een hele fijne verjaardag en kerst alvast!
    xx

  • 20 December 2011 - 20:14

    Petra Ploum:

    leuk verslag om weer te lezen. heb op serious request net een sms verstuurd voor jou iris! groetjes aan iedereen daar en succes met de lasagna. xxx petra en rene.

  • 21 December 2011 - 10:49

    Jennifer:

    Zo te horen bevalt het je nog prima daar in Tanzania! En dat is fijn om te horen. Bij deze wens ik je vast fijne feestdagen, een gezellige verjaardag en een gelukkig nieuwjaar! :)

  • 21 December 2011 - 15:54

    Betty En Sjaak:

    Lieve Iris. Wij wensen je hele mooie feestdagen, Kerstmis en Nieuwjaar, maar vooral je verjaardag. Het is heel fijn dat je ons berichten stuurt over je wel en wee. Weten we tenminste een klein beetje wat je daar in dat verre land uitspookt.
    Heel veel lieve groetjes van ons beiden en we wachten weer met spanning op je volgende bericht.

  • 24 December 2011 - 16:23

    Oom Paul:

    Hoi Iris,
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Wij allen wensen je hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2012.
    Ook wensen wij jou nu al proficiat met je verjaardag op 27 december.

    Groetjes van Yvonne, Paul, Maurice, Raymond, Pascal en Clint.

  • 26 December 2011 - 12:00

    Pap En Mam:

    Hoi lieve schat wij wensen je een hele mooie 18 de verjaardag maak er een hele mooie dag van met je vrienden en je Tanzaniasche Family in Arusha bij Via Via.Als je in April terug komt doen wij het nog eens over. Wij zijn heel erg trots op je. ps en voor iedereen een hele gelukkig en gezond 2012
    en hele dikke kusxxxx

  • 26 December 2011 - 21:43

    Oom Karel:

    Hallo Iris,
    Langs deze weg sturen we je een Kerstgroet. Het zal bij 30 graden een heel ander kerstgevoel zijn dan je gewend bent. Daarnaast wensen we je voor morgen een fantastische 18e verjaardag toe. Voor de wet ben je nu meerderjarig! Maak er een feest van. Dat kunnen ze toch wel in Tanzania, niet?

    Proficiat!

    Elly en Karel

  • 27 December 2011 - 10:33

    Patricia:

    Hoi Iris,

    Via google ben ik terecht gekomen op jouw weblog.
    Ik zie dat je op dit moment stage loopt in Tanzania. Zou ik jou wat vragen mogen stellen over je stage. Ben zelf namelijk ook bezig om stage te gaan lopen in Afrika.

    Alvast bedankt,

    Groetjes Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 51866

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: