Er was eens... - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu Er was eens... - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Er was eens...

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 Maart 2012 | Tanzania, Arusha

Hallo lieve allemaal,

Even een klein en snel blogje want er is me de afgelopen dagen wel wat gebeurd. Niet heel spannend maarrrr wel heel apart.
Ik wil jullie ook bedanken voor de leuke reacties die (nog) steeds blijven komen, heerlijk! Jullie genieten van mijn verhalen en ik van jullie reacties!

Ik ben al een tijdje opzoek naar 'gekke'of 'aparte dingen/verhalen die ik jullie kan vertellen die me opvallen, maar het lukt me nog niet echt om iets te vinden, tot op nu...

Er was eens een heksendokter (ja daar geloven mensen serieus in!) ergens in een klein dorpje in het zuiden van Tanzania. De bevolking wierp zich opeens op tegen zijn 'magie' en wilde hem vermoorden. Ze besloten hem afgelopen weekend te vangen en vast te binden. Tientalle mannen uit het dorp kwamen aan met manchette's om op hem 'in te hakken' maar wonderbaarlijk genoeg stuitte die manchette's steeds terug en gebeurde er niks.. Toen kwam een man aan die wel wist hoe hij een heksendokter moest vermoorden. Hij pakte een speer en stak die in de rug van de man, de man viel neer en bloedde dood.. Een raar verhaal al opzich, maar nu komt het. Vlak nadat ze de man hadden vermoord werd het zwart aan de hemel en begon het te onweren. De bliksem trof 10 mensen die bij de moord waren op de heksendokter en ze stierven alle 10!
Jullie vragen zich misschien af of ik ernstige bijwerkingen heb van de lariam tabletten of dat ik zomaar elk verhaal geloof, maar dit verhaal was op het nationale nieuws... Ik geef zelf geen oordeel, maar wilde dit opmerkelijke verhaal wel even met jullie delen.

Nu even back to reality...
Afgelopen weekend was mijn voorlaatste weekend in Tanzania, wat raar! Zaterdag hebben Immanuel en ik de hele middag doorgebracht met wat vrienden. John is een goede vriend van hem en hij was samen met zijn broer, die kende weer een aantal mensen en zo hebben we tot 20.00 uur gezellig ergens in een barretje gezeten met een hele groep. Ik heb gelachen met deze mensen! Ik had een eigen vertaler, genaamd german machine, mijn beste vriend aan de tafel kreeg de bijnaam mister blue ball en aan het einde van de avond werden we gedoucht met bananenbier door Immanuel, nou de dag kon niet meer stuk! Die douche was trouwens niet geheel Immas schuld, John was aan het roken en as van de sigaret kwam op Immas broek, toen gooide Imma, Johns stoel om en John nam de hele tafel mee. Ik had een witte broek aan, bananenbier is rood dus vlekken, achja daar hebben we de wasmachine voor over 2 weken!

Zondag hebben we Immanuels verjaardag gevierd. Ja misschien is dat ook wel een opmerkelijk feitje, Immanuel was jarig op 25 december en nu alweer op 25 maart... Wie een beetje slim is telt bij de maand maart 9 maanden bij en men komt uit op 25 december ;) Details bespaar ik jullie haha!
Nougoed we hadden dus weer met diezelfde vrienden als de dag ervoor en nuru Immanuels verjaardag gevierd.
De gebruikelijke 20.00uur was ik weer netjes thuis natuurlijk!

Lang leve de Tanesco, stroom is ondertussen wel een zeldzaamheid geworden! De afgelopen avonden zitten we elke avond aan candle light dinner! Romantisch toch? Met de familie gaat alles goed, Claire brabbelt er al stevig op los, wat is het toch een schatje! En ze lacht zowat elk moment van de dag! Rahma komt over een paar daagjes thuis dus die zie ik gelukkig nog voordat ik naar huis ga.

Nog een treurig verhaaltje. De sisterc

  • 26 Maart 2012 - 13:32

    Mam:

    hallo schat wat maak je toch mooie ,rare en trieste dingen mee.nog 11 dagen en je bent weer in het( rustige )en ( normaal) Landgraaf ik ben blij als ik weer een lekkere dikke knuffel kan geven.Geniet nog van deze laatste dagen ,dikke kus:)

  • 26 Maart 2012 - 16:51

    Priscilla:

    oeeeeeeeh, ik ga deze verhalen echt allemaal missen als jij weer terug bent.. maar het belangrijkste voor mij ( of ik denk dat ik nu wel voor iedereen spreek ) is dat jij weer terug bent in Nederland.. en wij weer lekker met jou kunnen kletsen,drinken etc.

    tot snel.. xxxx ly

  • 27 Maart 2012 - 17:55

    Stéphanie:

    Hee Iris,

    2 lange verhalen en 2 lange reacties op mijn WBJ dus ik kan niet meer dan een lange reactie terug schrijven want ik weet niet hoe ik het kort moet houden, haha.

    Je maakt wel een hoop mee daar zeg tot op het laatste moment. Ik heb bijna het idee of alles nu nog extra spannend en apart is! Dat van die Heksendokter vind ik maar een eng verhaal. Jakkes! Krijg wel kippenvel van dat verhaal over dat meisje. Dan realiseer je je toch hoe goed alles bij ons thuis geregeld is. Die graat in je keel klinkt niet heel fijn maar wel erg lachwekkend, haha. Gelukkig is het goed gekomen.

    Ik ga hier ook nog lekker genieten want de tijd vliegt. Misschien inderdaad wel een keertje zwemmen met schilpadden alhoewel ik dolfijnen leuker had gevonden! Ik probeer mijn blogjes ondanks alle bezoek gewoon bij te houden, ook in Amerika als ik bij Thijs ben. Daar verheug ik me ook echt op. Leuk dat je ze blijft lezen, helaas houden die van jou bijna op.

    Raar idee dat het er bijna op zit. Je hebt in ieder geval een hoop nieuwe ervaringen en een mooie tijd om op terug te kijken. Misschien kun je nu langzaam verliefd worden op een andere plek? Waubach zal het niet zijn in ieder geval, haha! Maargoed daar kun je de komende tijd in ieder geval lekker genieten van alle dingetjes van thuis en iedereen om je heen en daar zul je zeker nu naar uitkijken! Geniet van je laatste weekend en maak er iets leuks van en dan alvast een goeie terug reis!

    Liefs Xx Steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 51910

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: