Het beloofde een relax week te worden, maar helaas - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu Het beloofde een relax week te worden, maar helaas - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Het beloofde een relax week te worden, maar helaas

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 December 2011 | Tanzania, Arusha

Hee allemaal,

Ik zal beloven, of nougoed ik zal het proberen om deze blog niet zo lang te maken. Zal denk ik wel easy zijn aangezien er de afgelopen dagen helemaal niks is gebeurd, op een paar dingen na dan.
Zaterdag ochtend reden we naar het werk, en verrassing.. we werden weer aangehouden door de politie! Gelukkig droeg ik mn riem, dus kijken waar ze nu weer geld voor wilde hebben. Eerst keek de agent mij heel lang aan en vervolgens Immanuel. Toen hij naar Hans keek hoorde ik Immanuel lachen, de agent kon Hans dus we mochten doorrijden. Imma vroeg toen aan mij, kwam hij je niet bekend voor? Ik antwoorde daarop dat hij me idd bekend voorkwam, maar ik niet wist waarvan. Het bleek dezelfde agent te zijn als afgelopen donderdag! Gelukkig dus dat ik mn riem droeg, want Hans verteld vaak genoeg verhalen dat de politie en gevangenissen hier geen pretje zijn.
We hebben de ochtend doorgebracht op kantoor en om 13.00 uur gingen we naar huis. Ik zou eigenlijk bij Kimberly sinterklaas gaan vieren, maar omdat ik met vervoer zat, zat dat er helaas niet in. Hans besloot toen dat we dan maar Sinterklaas thuis gingen vieren. We gingen winkelen bij shoprite, een dure supermarkt, waar ze zowat alles hebben! Daar kwam ik Kimberly nog tegen en hebben we nog even gepraat. Na shoprite gingen we door naar een andere supermarkt om ijs te kopen en vandaar uit naar Kwa Moromboo om er vlees te halen, kwa mormboo staat namelijk bekend om de goede slagers... Het was een hele armoedige wijk met inderdaad heel veel slagers. Details bespaar ik jullie liever... Daarna gingen we nog even naar een barretje om wat te drinken. Daarna gingen we naar huis. Toen we kwa moromboo uitreden zagen we redelijk veel dronken mensen, die nog niet eens recht konden staan, zitten of liggen. Het zorgde voor lachwekkende momenten. Toen Imma uitstapte om bananen te kopen, zagen we dat een meid werd meegenomen door 4 jongens een gebouw in. Ze hadden haar ruw vast en ze leek wel verdoofd, ze beweegde zich bijna niet. Hans vertelde dat ze waarschijnlijk gestoord was en weg werd gehaald bij de bevolking. Toen we thuis aan kwamen gingen we koken, de huishoudster is een paar dagen naar huis (misschien komt ze niet eens meer terug en trouwt ze iemand vanuit haar dorp) dus mochten we zelf gaan koken, we hielden een barbeque en samen met de buren vierde we Sinterklaas. Aan het einde van de avond heb ik nog wat cadeautjes uitgedeeld en hebben we sinterklaas liedjes gezongen. De zondag is een rust dag, en hoe! Gewoon geen kneiter gedaan op de zondag, verveel me dood thuis! Ze komen wel altijd met plannen, maar die gaan dan op het laatste moment niet door.. Of hans gaat 'even' naar de markt en komt 5 uur later terug. Gister hadden we plannen gemaakt om een paar dagen er tussen uit te gaan, naar Lake Natron en Lake Manyara. We wilde relaxen en naar de watervallen gaan in Lake Natron en een safari en gaan kanoën in Lake Manyara, maar ook nu werd er weer roet in het eten gegooid..
Imma en ik hadden alle plannen al rond we moesten alleen nog goedkeuring hebben van Hans, maar dat leek ons geen probleem.. Helaas, mijn paspoort ligt nog bij de immigratiedienst, de jeeps staan bij de garage, en het regent het snachts waardoor de weg naar Lake natron niet goed bereikbaar is.. Openbaar vervoer was ook geen optie, want dan ben je verplicht een week te blijven, en als je een week in Lake Natron moet blijven, dat is toch iets te veel van het goede.

Nu ziet het er naar uit dat ik deze week toch gewoon op kantoor blijf, helaas.. Verveel me dood want er is op dit moment niet veel te doen, en als dan ook nog het internet tegenzit dan is het helemaal doodslag..
Ook maak ik me een beetje zorgen of ik volgende zomer wel mee kan met SGE omdat ik geen sponsoren krijg van zo'n afstand, natuurlijk, ik ben al 2 x meegeweest, maar nu help ik bij alle voorbereidingen, en het beloofd een geweldige reis te worden met heel veel werken, en de groep is echt top, zou ik niet mee kunnen :(

Dat was het weer voor deze keer vanuit het bewolkte Arusha.

Heel veel liefs,

  • 06 December 2011 - 09:30

    Jennifer:

    Balen zeg, dat je je zo verveeld. Maar wat leuk om te horen dat ze daar ook de Zuid-Afrikaanse winkel Shoprite hebben. Kwam ik in Zambia ook tegen :)

    Het is wel balen als je dadelijk niet mee kunt met SGE, omdat je geen sponsoren krijgt. Toch blijven proberen van die afstand!
    Ik heb hier trouwens gisteren de eerste natte sneeuw gezien... :|

  • 06 December 2011 - 12:39

    Oom Paul:

    Hoi Iris,

    Ik denk dat je de "werkwijze" van de politie aldaar moet kennen.
    Wat jammer dat al die leuke plannen (nog) niet doorgaan hopelijk komt daar snel verandering in.

    Pas goed op jezelf.

    Groetjes oom Paul.

  • 06 December 2011 - 19:57

    Eefje:

    Iris, je moet juist goed gebruik maken van die ´verveel/tijd´.. Om sponsors te zoeken!! Ik weet zeker dat je mensen kunt motiveren vanuit daar, dan laat je juist zien dat je graag je handen uit de mouwen wilt steken en alles goed voorbereid(ook omdat je nu ookal daar bent), zodat de reis die gesponsord wordt door die mensen een succes wordt!! Kom op :)
    xx

  • 07 December 2011 - 13:48

    Van Oma Uit Rimburg:

    Hallo Iris je verhalen zijn prachtig zo kom ik op mijn leeftijd nog veel te weten over Tanzania. ben wel heel erg voorzichtig als ik het verhaal lees over de politie!! verder wens ik je een hele mooie tijd en kom goed thuis en nog prettige feestdagen. kus oma.

  • 07 December 2011 - 13:48

    Van Oma Uit Rimburg:

    Hallo Iris je verhalen zijn prachtig zo kom ik op mijn leeftijd nog veel te weten over Tanzania. ben wel heel erg voorzichtig als ik het verhaal lees over de politie!! verder wens ik je een hele mooie tijd en kom goed thuis en nog prettige feestdagen. kus oma.

  • 07 December 2011 - 13:48

    Van Oma Uit Rimburg:

    Hallo Iris je verhalen zijn prachtig zo kom ik op mijn leeftijd nog veel te weten over Tanzania. ben wel heel erg voorzichtig als ik het verhaal lees over de politie!! verder wens ik je een hele mooie tijd en kom goed thuis en nog prettige feestdagen. kus oma.

  • 11 December 2011 - 17:17

    Petra Ploum:

    hallo iris,weer leuk om je verslag te lezen.heb je kaarten vandaag op de post gedaan,benieuwd of ze aankomen en hoelang ze onderweg zijn.heb vandaag geen stem,hopelijk is het snel over. is inderdaad geen slecht idee om je tijd te nuttigen om sponsors te vinden als je je even verveelt. dus geniet van je vrije tijd,dadelijk krijg je zo veel werk ben je blij als je even een pauze krijgt. kijk uit naar je nieuwe verslag. gr. aan iedereen in arusha. petra en rene.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 51874

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: