Eerste dagen - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

23 November 2011 | Tanzania, Arusha

Hallo lieve allemaal,

Ik ben veilig aangekomen in Arusha!
Na een vlucht met wat vertraging, maar dat maakt niet uit we zijn er!
Mimi en rachma stonden ons op het vliegveld op te wachten, ze sprongen me zowat om de nek. Rond 12 in de nacht kwamen we aan bij Hans thuis, we hadden niet verwacht dat nog iemand wakker zou zijn, maar ook de moeder stond buiten op ons te wachten samen met Claire.
Na nog wat gekletst te hebben met Mimi en wat thee te hebben gedronken zijn we naar bed gegaan. Ik heb hier mijn eigen kamer met douche en wc, erg luxe :)
De eerste nacht bleef mimi bij mij slapen, super gezellig.
De volgende ochtend werd ik wakker met jeuk, heel veel jeuk... De muggen hier houden al duidelijk heel erg van Nederlands bloed! Ookal hebben we met een klamboe geslapen, ik zit helemaal onder de muggenbulten!
De volgende dag zijn Mimi en ik thuis gebleven, we zijn naar de winkel gegaan om wat slippers te kopen en een telefoonkaart oftewel een tilefooooooonkaart ;)
We hebben wat geholpen in het huishouden, hebben claire in bad gedaan en hebben de buurt verkend. Voor de rest hebben we wat tv gekeken, en getut.
We lunchten samen met Mimi, Claire, de moeder en de huishoudster, we aten ugali, met de handen. Je went er snel aan en alles is heel netjes maar de ugali, dat is toch nog niet mijn favoriet.
Het idee van een huishoudster blijf ik raar vinden, volgens mij is de meid nog geen 18 jaar ze werkt echt wel veel, en iets vertellen ermee kan ik niet, ze verstaat me niet. We proberen het maar af en toe met een glimlach.. Ook het hebben van een tuinman/klusjesman vind ik raar. Hij woont achter een heg met zijn gezinnetje, met heel veel kleine kindjes en dan die grote honden erbij.. Het wordt hier als normaal gevonden.
Wat me ook opviel was trouwens het feit dat mama Kitundu en Claire te lunchen zaten en er gewoon een vechtfilm opstond, iets wat wij in nederland niet op zouden zetten met een baby erbij.
In huizen Kitundu is het verder super gezellig.
Toen de schemering langzaam begon te vallen had je een heel mooi uitzicht op mount Meru.
Mimi kwam eigenlijk met het idee om vandaag naar de stad te gaan, maar omdat ze dat gister ook al zei leek het mij slimmer om toch maar eens te gaan beginnen met werken. Na het avondeten zaten we nog even met Claire te spelen en daarna gingen we al vroeg slapen, het was nog geen 10 uur, (8uur nederlandse tijd)!
Voordat ik ging slapen ging ik eerst nog opzoek naar muggen, geen muggen te zien, dan maar heel snel de deet spuiten op de klamboe en op mezelf en dan snel het bed in... Helaas, het was vanochtend alweer raak! De honden die Hans heeft is echt gekkewerk, ze blaven volgens mij echt op alles! Ze hebben zowat de hele nacht geblaft. Ik ben gelukkig niet zo'n schijterd voor insecten want er lopen me toch vieze beesten rond op de badkamer..

Verrassing, ik werd uit mezelf wakker om 7.00 uur vanochtend, (5uur NLse tijd!!) Ik heb me snel gedoucht en toen kwam Mimi, ze vertelde me dat Hans nog sliep, dus ik nog moest wachten met ontbijten.
Toen we dan ontbeten hadden gingen Hans en ik naar kantoor.. Immanuel is spoorloos, hij zou eigenlijk al een week in Arusha moeten zijn, maar niemand weet waar hij is.
Ik zal nu samen werken met Alex en Derick. Ze vonden het super leuk om me weer te zien. Ze kregen het nederlandse snoep en Derick zijn kiwi's, hij ook weer blij :)
We zaten wat te socializen toen Alex vroeg of ik meeging naar wat hotels voor wat boekingen. Tuurlijk, graag zelfs! Dacht ik altijd dat dat met dat werken hier wel mee zou vallen. We zijn de hele stad doorgelopen om naar een paar hotels te gaan, meteen wat contacten gelegd in de industrie ;) Toen we terug naar kantoor liepen begon het wat te miezelen, het is redelijk benauwd hier, maar voor we weer terug waren was het alweer gestopt.
Op de terugweg liepen we langs de rechtbank, waar ook gevangenen zitten, die begonnen een heel gesprek met alex aan..
Toen we bij de clocktower waren stond alex even te praten met een vriend van hem en kwam een jongen op mij afgelopen die me door mijn gezicht begon te strelen en zei, what a beautiful lady. Ik sloeg hem meteen weg en alex schrok, hij nam me mee terug naar kantoor en vertelde I need to protect you better, you are like my sister! Ook hier op kantoor hebben ze een 'bedienster/slaafje' ze heeft voor ons gekookt en je hoeft haar maar te roepen of ze staat weer voor je neus. Ze zit de hele dag hier op kantoor te wachten tot iemand haar nodig heeft, echt te gek voor woorden..
We hebben samen geluncht en daarna zijn Alex en ik nog de stad in gegaan om een beltegoed te halen, dus wie mijn nummer wilt hebben, ff mailen!
Alex is ziek naar huis gegaan, hij heeft Malaria, en heel verrassend kunnen Derick en ik het nu nog heel goed vinden..
We hebben wat ideen gewisselt over het werk en de projecten vooral Huruma, er is nog veel werk te doen, maar dat komt allemaal goed! Ik zal zeker mijn best doen om een goed programma neer te zetten voor SGE 2012!

Het bevalt me hier super goed, dus voorlopig ben ik nog niet thuis! Het skypen lukt nog niet vanwege de internet verbinding hier.

Tot snel,
Liefs



  • 23 November 2011 - 16:57

    Jacq & Sen:

    You go girl!!!!
    Ma missen gaan we je toch!!
    Hopelijk kunnen we snel skypen :D
    Love you!
    XXX knuffels Jacq en Sen

  • 23 November 2011 - 17:39

    Mam En Pap.:

    Hey Girl.
    Fantastisch dat jij zo goed bent opgevangen in huize Kitundu,en op kantoor(derick).Zo te horen ben jij goed bezig, alleen die muggen denken mmm daar loopt een lekker dingzzzzz
    En vergeet niet de lariam op tijd te slikken ps wij zijn voor ons zelf al begonnen met de dagen af te tellen.
    Hopelijk kun jij vlug skypen met ons.
    Wij hebben toch nog wat vragen.
    Doe de hartelijke groeten aan iedereen en veel beterschap aan Alex.
    kus.XXX pap en mam

  • 23 November 2011 - 21:34

    Tara:

    Hayy Iris!

    Super dat het je al zo goed gaat daar in Tanzania. Ik vind het echt heel erg jammer dat ik je niet meer heb gezien voordat je vertrok.
    Ik ga natuurlijk al je verhalen volgen!
    Geef Mimi een dikke knuffel van mij, en natuurlijk ook een dikke knuffel voor jezelf!

    Liefs xxx

  • 27 November 2011 - 20:59

    Jennifer:

    Hoi lieve Iris,
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. En nog beter om te horen dat het je zo goed bevalt. Beterschap voor Alex, malaria is natuurlijk minder. Chipa had er afgelopen week ook last van. En die muggen, die houden blijkbaar van een blanke, is weer eens iets anders ;)
    Liefs!

  • 01 December 2011 - 19:53

    Petra Ploum:

    hallo iris,gelukkig ben je goed aangekomen.heb al vernomen dat het met alex weer goed gaat gelukkig maar. het weer is ook goed daar,hier is het weer herfstachtig. je ontbijt vond je niet zo lekker hoor ik. zo zie je maar weer,het eten thuis is toch wel lekkerder. je bent ook al volop bezig met werken.door het lezen van je verslagen merk je echt dat je met veel plezier en inzet doet.voor ons als achterblijvers ook fijn om te weten,dat je goed bent ontvangen door hans en zijn gezin,en dat je lekker gezellig kunt kletsen met mimi. schoekelsje ik mis je. gr.knuffel en xxx petra!

  • 07 December 2011 - 21:37

    Wenda:

    hee iris,
    Leuk om je verhalen te lezen:D
    wel handig ja zon tileeeefoooon haha
    Veel succes daar!

    xx Wenda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 51885

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: