Karibuni Tena! - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Iris Duba - WaarBenJij.nu Karibuni Tena! - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Karibuni Tena!

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

13 Juli 2012 | Nederland, Landgraaf

Hallo lieve lezers,

Als die er nog zijn?! Het is weer zover, alweer een nieuw reisje staat op de planning. Al voelt het allemaal niet meer zo gek en ben ik zelfs tot mijn verbazing enorm relaxed. De bagage is ingepakt, en weer uitgepakt en weer ingepakt en weer uitgepakt en nu is het zo half/half... Want wat gaat die tijd enorm langzaam, ik moet toch iets te doen hebben tot die tijd! We nemen in totaal 25 tassen mee, 14 zijn eigen bagage, en 11 zijn spullen die we daar gaan laten, zoals heeeel veel kleren die vrienden/kennissen/familie hebben gesponsord. Sportspullen die een andere alumni groep kregen gesponsord, maar dit te veel was voor hun om mee te nemen, en ook voor ons was het nog teveel. We hebben onze tassen nog tot de rits volgeduwd, maar vol = vol!
Petjes, zonnebrillen en vergrootglazen voor de albino kindjes in Huruma, sportspullen, lesmateriaal, 250 condooms, bijna 3000 juichbandjes, 2 dozen geluksvogeltjes en 750 ballonnen van de Jumbo. Nu hebben we het nog niet eens gehad over de kleine spulletjes die we meenemen, dit zijn alleen de grote oplage!

Het programma is ookal bekend dus even een kleine planning van wat we de komende 3 weken gaan doen.
We vertreken morgenmidag (zaterdag 14/7) om 11.00 uur vanaf geleen waar we naar Brussel rijden. Onze eerste vlucht is om 16.00 uur naar Cairo waar we om 21.30 aankomen. om 22.45 vliegen we verder naar Nairobi waar we om 3.45 landen, hopelijk!
Vervolgens zijn we een aantal dagen in Longido namelijk tot en met donderdag 19/7. In Longido gaan we oa les geven, de les die ik samen met Daniëlle ga verzorgen is HIV/Aids, dat is vorig jaar enorm goed gevallen (vandaar die 250 condooms haha!) We gaan een boekenkast bouwen, een nieuw onderdeel van SGE is namelijk de bookbuddy. Hier komen ook boeken in en tassen voor de leerlingen. We gaan een basisschooltje dat met het geld van SGE is gebouwd klaar maken voor gebruik en mijn mede reizigers gaan mount Longido op, ik blijf onder om lessen te geven en te volgen.

Vanaf 20 juli tot en met 27 juli zijn we in Arusha waar we 5 dagen lang op Huruma gaan werken oa aan het hekwerk. Ook zullen we op Precious blood lesgeven, en we zullen een TingaTinga workshop volgen en een rozenfarm bezoeken, want hoe fairtrade zijn deze rozen nu werkelijk!? Deze vraag houdt me al een tijdje bezig, tijd om daar achter te komen.

Zaterdag 28 juli hebben we een shoppingday in Arusha waar we een flashmob (een dans) zullen opvoeren op de clocktower, gerelateerd aan de mileniumdoelen! Rond 16.00 uur vertrekken we richting Monduli.

Vanaf 28 juli tot en met 31 juli zitten we in Monduli, waar we een nieuw project zullen bezoeken, een basisschool voor de masai, het revalidatiecentrum wat we zullen opknappen waar het kan. Ook zullen we op Monduli les gaan geven.

Woensdag 1 augustus gaan we op SAFARI! Daarna zullen we weer op Twiga camp verblijven in Mto Wa Mbu, trouwe lezers komt dit bekend voor!
De dag erna gaan we een CTP doen die ik voor de groep heb geregeld, we gaan op mountainbikes naar Lake Manyara, waar we nog wild kunnen spotten en daarna nog een tour langs vele stammen. Dit heb ik al in december gedaan, komt jullie ook misschien bekend voor haha. Het savonds hebben we nog tijd om te relaxen aan het zwembad of het dorpje in te gaan.

De dag erna op 3 augustus gaan we met de daladala terug naar Arusha, dit avontuur is ergens in mijn laatste blogs te lezen van mijn tijd in Tanzania afgelopen keer. Eeen hele ervaring en ik ben benieuwd hoe de groep erop gaat reageren. Daarna zullen we in Arusha nog tijd voor onszelf hebben en eten we wat en daarna gaan we alweer terug naar Nairobi om vervolgens om 04.30 onze vlucht te pakken. Op 4 augustus zullen we dan aankomen om 15.00 uur op schiphol en dan met de trein naar Sittard.

Ik heb er enorm zin in, de groep is enorm hecht dit jaar en we zullen veel kunnen werken. Ik kijk ernaar uit om veel bekenden weer terug te zien en natuurlijk mogen Amani en Japhari hier niet bij ontbreken want zij zijn dit jaar onze koks!

Om op de hoogte te blijven verwijs ik jullie door naar: www.globalexploration.nl want hier zullen de blogs eerder worden geupdate dan hier op de waarbenjij! Ook op de global site zijn de reacties welkom, want jullie vinden het leuk om iets van ons te horen maar wij vinden het enorm leuk om iets van het thuisfront te horen!

Heel veel liefs,

Iris

  • 13 Juli 2012 - 08:10

    Monique:

    Hoi Iris, heel veel plezier, geniet ervan!! En natuurlijk ga ik het blog en de reisverhalen lezen en nog erger, vn commentaar voorzien ! Moet er ook veel van gaan leren, anders weet ik niet wat ik moet vertellen op de vakantiebeurs. Veel liefs Monique

  • 13 Juli 2012 - 08:56

    Ruth Clout:

    Hey Iris,

    Zo leuk dat je weer naar Tanzania gaat!!
    Wat heb ik de laatste weken vaak gedacht.. vorig jaar rond deze tijd was het bijna zo ver. Ik ben dan ook wel een tikkie jaloers ;)
    Jullie programma ziet er goed uit!
    Heel veel plezier, maar vooral ook veel succes bij alle werk!
    Geef de kinderen op Huruma een knuffel van mij :)

    Liefs, Ruth

  • 13 Juli 2012 - 11:44

    Marion :

    hoi Iris leuk je verslag, maak er iets moois van het is een geweldig doel, maar dat zal wel lukken want dat hebben we uit je vorige verslagen wel begrepen, zeker omdat je het er zo naar je zin hebt. super geniet.

    groetjes van Marion Hans en de boys

  • 13 Juli 2012 - 17:24

    Jennifer Peeters:

    Lieve Iris,
    Wat ben ik blij voor jou dat je weer terug kunt gaan en dat je weer enkele geweldige weken gaat hebben. Eventjes zijn wij samen op hetzelfde fantastische continent. Jij in jouw Tanzania, ik in mijn Zambia. Ik ga proberen je zo goed mogelijk te volgen, al ligt dit natuurlijk aan het internet in Zambia haha! Ik wens je een hele mooi, fijne en geweldige tijd, je mag terug naar huis! Liefs xx

  • 13 Juli 2012 - 18:52

    Mam:

    Iris heel veel plezier in je tweede thuis w ij zullen jullie volgen via de blog van SGE ben voorzichtig en maak er weer een mooie tijd van dikke kus. mam :)


  • 13 Juli 2012 - 20:26

    Sander:

    Meissiee,
    Enorm veel plezier en succes!
    We gaan je missen hier in het koude noorden, en alsjeblieft, neem de zon mee terug!!!

    Ik volg je op de voet...

    Liefs en tot snel,

    Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 51994

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: