Simba is op vakantie! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu Simba is op vakantie! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Simba is op vakantie!

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

19 Maart 2012 | Tanzania, Arusha

Habari ya leo?

Kijk dat ieder zo zijn vakantie verdient snap ik helemaal. Ik zou het ook niet prettig vinden als er het hele jaar naar me gezocht wordt, fotos gemaakt worden en niet eens met rust mijn maaltijd kan eten! Maar waarom ga je op vakantie als ik je wil zien?!

Nu vragen jullie je vast af wat er met mij aan de hand is, nou ik ben teleurgesteld! Diep, diep teleurgesteld! Ik begin even vanaf het begin snappen jullie me tenminste haha!

Zaterdagochtend ben ik alleen met de daladala naar de stad gegaan, wat een topwijf ben ik toch he? haha! Nougoed, dit is eigenlijk al een klein leugentje, Imma is onderweg ingestapt! Maar ik ben wel eerst 10 minuten alleen naar de weg gelopen, in die 10 minuten hoor je het s'ochtends vroeg dan al 100x mzungu, mambo? Gelukkig ben ik een echt ochtendmens en kan ik er fris en fruitig op antwoorden, ahummm! Nougoed, toen nog een daladala gevonden die niet helemaal vol was, eindelijk ingestapt en onderweg naar de stad, of majengo dat lag er ff aan. Onderweg was het natuurlijk weer ouderwets gezellig en knus! Zo knus dat die man naast me het wel heel aantrekkelijk vond om zijn hele levensverhaal te vertellen, mij erna even mede te delen hoe mooi ik wel niet was (en dat kwam uit de grond van zijn hart hoor ;)) en vervolgens me mee uit te vragen voor een drankje.... Nougoed we zakken weer af! Nadat ik dat enorm aantrekkelijke aanbod toch met veel pijn en moeite heb moeten afslaan stapte mijn reddende engel gelukkig in! Jaja, sinds Imma erbij kwam was die man stil, halleluja!
Daarna wat dingetjes op kantoor gedaan en vervolgens zijn we met Alex en Elias gaan lunchen. Geit met frieten, klinkt misschien een beetje raar maar ik vind het enorm lekker! Als je dan opstap bent met 4 mannen verwachten jullie toch niet dat er geen alcohol wordt gedronken? Geen Konyagi deze keer, maar bier! Iris aan het bier?! Jaa, Iris aan het bier, redds om wel te zijn, het is een soort Jillz maar dan net iets zoeter en ik hou wel van zoet! Daarna met 2 daladala's richting huis. Imma (de gentleman noem ik hem ondertussen al) bracht mij veilig thuis, alex daarintegen, tja die was toch wel dronken, maar ook hij is veilig thuis gekomen met een fles wijn die hij bij Elias had gestolen! Achja, alex is alex he ;) In kimotco aangekomen nog wat gedronken bij de bar, toen écht naar huis gegaan, wat gegeten met mam en de dada (wat is het stil in huis, mimi ik mis je nu al) en daarna douchen en slapen, morgen gaat ook vroeg de wekker.

Van uitslapen komt niks meer hier, dus ook vanochtend ging de wekker al om 6.30, even een douche om wakker te worden, aangezien het water koud is. Geloof me, als het warm water was geweest kon ik lekker doorslapen hoor! Omgekleed en snel thee gedronken want om 8.00 uur gingen we op safari! Voelen jullie hem al aankomen? Typisch afrikaans kon ik nog 40 minuten wachten. Maargoed nadat, Elias, Alex en Imma hallo tegen Claire hadden gezegt konden we om kwart voor 9 vertrekken. Na een dik anderhalf uur en 2 politiestoppen verder en wat geld ligter (oplichters!!) kwamen we aan in Mto Wa Mbu. Daar een echt ontbijtje gehad met chapati en pannekoeken en toen gingen we door naar de gate van Lake Manyara. Ik was trouwens niet alleen met 3 mannen hoor, niet dat ik dat niet aankon maar Elias zijn vriendin was ook mee, Jamila. In het begin zei ze geen woord, en ze keek ook niemand aan. Beloofde gezellig te worden joh! Herinneren jullie mijn verhaal over Mto wa Mbu nog in December? Met de pinautomaten? We moesten geld hebben, en jaja let op! De atm werkte NIET! Ofja, niet met mijn pas, wel met Elias zijn pas. Door naar het park, inchecken, en hoppa gamedrive time! Veel verwachte ik niet van Manyara, maar ook weer niet zo weinig! Het viel een beetje tegen, het hoogtepunt van de dag, de nijlpaarden en de apen die ons aanvielen! Tijdens de lunch, die heel gezond uit frisdrank, chips, koekjes en nootjes bestonden werd Jamila gelukkig al wat losser. We maakte wat fotos en hadden het super gezellig. Op de weg terug trekte Elias zelfs een flesje wijn open, gezellig! Dieren die we gespot hadden waren: impala's, blue ball monkeys (ja de ballen zijn echt blauw! best een grappig gezicht) giraffe, zebra's, gnoes, wildebeesten, schildpadden, aapjes en nog wat waterbokken. Op de terugweg nog wat gedronken in Mto Wa Mbu, iedereen kwam wat losser, vooral Jamila en wat is het een leuke meid.. De reden van het losser komen? Kon door de combinatie bier en warmte komen. We kregen allemaal gekke ideeën, en deze gekke mzungu / hollander kwam met het idee om een nachtjete blijven in Mto Wa Mbu en morgen naar Tarangire te gaan.
Achja hoezo ook niet? Iedereen stemde voor! Change of plans dus, ik geloof dat dit overigens niet meer echt een verrassing is voor iedereen.

De blog gaat dus iets langer worden dan verwacht want een dagtripje zou hier ongeveer eindigen, maar we gaan nog lekker door! Even een plaspauze voor jullie, een 2de kopje thee of even op adem komen en weer door!

We vervolgde dus onze avond met nog een keer proberen geld te halen uit de ATM, een slaapplek zoeken, maargoed met een mzungu gaat de prijs opeens omhoog en wat spulletjes kopen.
We waren naar verschillende guesthouses geweest en we konden al ergens slapen voor 6,000 tsh (3,-) dan wel met een gedeelde badkamer en wc, maar voor een nacht is het prima. Er waren nog maar 2 kamers en we hadden er 3 nodig, dus een kamer werd dan gedwongen verkocht voor 15,000 tsh! Belachelijk, snel verder dus! Verder gekeken en toen hebben we een nette kamer gekregen met douche en wc voor 10,000 tsh, netjes toch! Daarna avondeten en daarna vroeg naar bed, iedereen was moe. Helaas hield Alex ons uit de slaap want die sliep in de kamer naast ons en die was dronken dus hij belde steeds naar onze telefoon... Echt slapen konden we niet, overal zaten muggen, de ventilator maakte een vreselijke herrie en zonder ventilator was het te warm en natuurlijk om 5.00 het bekende feestje, de moskee! Hij lag nu pal naast ons raam, wat een geluk ook!
Een lekker warme douche genomen vanochtend en op naar mto wa mbu voor ontbijt. Dachten jullie dat de ikea goedkoop was, hier heb ik voor 0,50 eurocent, 1 pannenkoek, 1 chappati en thee gehad!

Daarna door naar Tarangire! Onderweg nog wat zebras en giraffes wild gezien, blijft toch wel een kippenvelmomentje. Heel afrika overigens. Als we daar rondrijden tussen de rift valley, wow, kippenvel, breath taking, adembenemd mooi! Rond 9.00 uur kwamen we aan in Tarangire, inchecken en op safari! We zagen olifanten al meteen, en een leguaan. Verder zagen we nog een beetje de standaard dieren en een python, maar Tarangire heeft me teleurgesteld, geen leeuwen, sorry Lara!
Het was super mooi hoor, maar toch een beetje teleurgesteld gingen we even rusten. Op de picknickplaats was een Nederlandse moeder met dochter en hun gids, ze vertelde dat ze graags tijgers wilde zien... Denk dat je dan helemaal verkeerd zit, ga dan naar Azië mevrouw! Na even gerust te hebben gingen we langzaam het park uit, dachten we alsnog even een leeuw te spotten maar helaas.
Zoals een gids ooit zei, if you want to see a lion, check the top of the trees... maar ook hier niks!
Volgens Elias waren ze op vakantie, hadden ze hard nodig namelijk. Geen idee wat het was maar het is wel een beetje treurig natuurlijk!
We kwamen naar huis met heel veel tseetsee vliegen, en beten ervan. Nu wil ik dus heel graag gaan slapen, je zou er namelijk de slaapziekte van krijgen. Vond ik eerst niet heel ernstig klinken aangezien het een hobby is, hahaha maar nu ik de verschijnselen zie hoop ik heel hard dat ik niks krijg!

Vanuit een heerlijk warm Tanzania genietend van een amarula wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties op de vorige blog!

Heel veel liefs en tot over minder als 3 weken! 3 weken leken 2 jaar geleden nog zolang, maar hoe kostbaar is de tijd nu nog?

Liefs en een dikke knuf en kus!

  • 19 Maart 2012 - 18:14

    Jennifer:

    Hoi meis,
    Balen zeg, geen leeuwen! Ik heb ze ook nog niet gezien, ik ben benieuwd komend jaar in Zambia!
    Maar die foto van de giraffen is wel weer erg mooi... Enne..tijgers in Afrika? Wow, dat zou wat zijn haha!
    Trouwens..dat change of plans ken ik ook..dat gebeurde in Zambia ieder uur wel..heerlijk eigenlijk! Geniet nog van je laatste weekjes, je hebt het verdiend! Liefs uit Litouwen xxx

  • 19 Maart 2012 - 18:48

    Marian & Pie Pelzer:

    Dag Iris,

    het heeft even geduurd voor we je Afrika-blog ontdekt hadden maar de laatste weken hebben we al je verhalen met veel leesplezier in ingehaald. Opwindend zeg!
    Dat wilden we je nog even laten weten voordat je afscheid moet nemen van het 'donkere' continent.
    Kom goed thuis!

  • 20 Maart 2012 - 07:17

    Monique:

    Hoi Iris,
    LOL dat kopje thee pak ik al voordat ik begin te lezen, dan hoef in tussendoor niet op te staan. Volgens mij ben je alleen van buiten nog een mzungu, maar van binnen al een Tanzaniaanse. Geniet er nog even van ! Tot gauw een keertje ! Groeten

  • 29 Maart 2012 - 13:28

    Lara:

    Iriiissss!!

    Wheee geen Leeuwen?? Dat is inderdaad teleurstellend!! Maarja, ik begrijp het wel... deze Leeuw is namelijk ook toe aan vakantie haha! Maar gelukkig gaan wij volgende week naar een festival! Onze soort vakantie haha! Boh en dan kom jij gewoon weer terug! Je vertelt je verhalen echt super cool trouwens, echt nice om te lezen! Morgen komt het nieuwe album van Destine uit, joepie haha! Nou ze zijn super soft geworden! Nu snel verder met het lezen van je andere verhaaltjes!

    Groetjes van ons!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 51870

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: