250 koeien, VERKOCHT!!! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu 250 koeien, VERKOCHT!!! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

250 koeien, VERKOCHT!!!

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 Maart 2012 | Tanzania, Arusha

Oeps daar zijn we weer!
Niemand die waarschijnlijk had verwacht dat ik nog zo snel een blogje zou schrijven maar SUPRISE!

Lang leven Tanesco! De hele week valt de stroom uit soms voor even soms voor uren!! Gelukkig hebben ze al hun excuses aangeboden en verzekerd dat het niet weer zou gebeuren op de nationale tv, maar helaas daarna gebeurd het net zo goed weer.

Gister zaten we op kantoor toen er 2 mannen op de deur klopte en naar binnen kwamen. Immanuel kon ze dus ze riepen hem de gang op, voordat immanuel weg liep fluisterde hij naar mij, het is de immigratiedienst! Immigratiedienst ?! Ik was met pap aan het skypen dus die kreeg vanalles mee. Ik hoorde Immanuel op de gang discusiëren met de mannen, gelukkig hoorde ik ze ook af en toe lachen :) Toen riep Immanuel mij, ik moest even de gang opkomen. Goedemorgen mevrouw, mogen we even uw paspoort zien? vroeg de ambtenaar aan mij. Mijn paspoort? Uhmmm.. die ligt thuis :$ Nou mevrouw, dat is niet heel erg slim, welke klasse vergunning heeft u? Ik snapte er niks van maargoed ik antwoorde maar mooi want problemen had ik liever niet natuurlijk. Klasse C, volunteer. Aaah oke antwoorde de ambtenaar, u bent een volunteer, nou we hebben een tip gekregen dat u hier werkt en mogelijk geen verblijfs- & werkvergunning heeft. Ooooooooh, antwoorde ik daar op, maar die heb ik wel, no worries! Gelukkig konden ze Immanuel en geloofde ze dus wel dat het in orde was en mocht ik terug naar binnen. Ze konden Immanuel nog van 2010 toen wij in monduli aan het werk waren bij het revalidatiecentrum waren er ook problemen met het feit dat we niet mochten werken op een toeristenvisum.. Maar alles is opgelost :D
Daarna gingen we weer verder met onze dingetjes op kantoor toen Immanuel en mijn vader opeens begonnen te chatten... Om een lang verhaal kort te houden, pap en mam stoppen met werken en gaan verhuizen naar een enorm groot stuk land want binnenkort krijgen ze 250 koeien toegestuurd. Ik ben verkocht! Ze hebben dan wel geen dochter meer maar wel 250 koeien om liefde aan te geven, geloof vast dat die een stuk goedkoper zijn dan één Iris haha! Hoef ik me tenminste geen zorgen meer te maken om mijn welkomstcommitee en hoeft Jacqueline geen busje te huren :) Ohja en Petra hoeft dan niet af te gaan kicken van mijn verhaaltjes want ik kan gewoon door blijven schrijven als ik toch blijf haha!

Daarna zijn we gaan lunchen samen met Alex, en daarna nog wat drankjes gaan doen bij, jaja Viavia! Daar komen we ondertussen 3x per week ofzo. Waarom we zo vaak naar viavia gaan? Om de lasagne die ik al ongeveer 6 weken probeer te eten. Elke maandag is het lasagnedag alleen vergeten Immanuel en ik dat altijd. Zia, ons vriendinnetje van viavia, vraagt zich dan altijd af waar we zijn. Dus afgelopen maandag zijn we eindelijk voor de lasagne naar viavia gegaan, verteld Zia ons vrolijk dat ze de lasagne hebben verschoven naar de vrijdag. Gister kwamen we dus bij viavia om wat drankjes te doen zegt Zia, Iris come come, we have lasagne! Wat?! Het is donderdag? Ik heb al geluncht! Nou mijn kleine italiaanse hartje was gebroken het rook heerlijk! Nu heeft Zia ons nummer opgeslagen zodat ze ons belt als er lasagne is, de lasagne hotline haha!

Gister toen ik thuis kwam was ik bezig op mijn badkamer en viel me pas op hoe vies het eruit zag! Poetstijd dus! Mimi schrok zich dood en ging me even voordoen hoe ik goed moest schoonmaken, volgens mij geloofde ze niet zo in mijn poetskunsten.. Nougoed de hele vloer stond blank en ik voelde me net een pinguïn op ijs, ik gleed alle kanten uit, zag denk ik wel grappig uit. Na ongeveer 20x bijna op mijn gezicht te gaan, kwam er bijna een einde aan. Ik moest alleen nog de wasbak doen. De vloer in de badkamer is heel erg onlogisch want er is een klein kuiltje waar altijd water in blijft staan, alleen was ik dat eventjes vergeten. Ging ik dus keihard onderuit, aaaaai! Een blauwe plek op mijn heup, rug en een pijnlijke elleboog zijn nu nog te voelen.

Morgen gaat Mimi naar Tanga, naar school, best jammer hoor! Dat betekend dat het rustig wordt in huis, alleen nog maar mam, hans, claire en de huishoudster. Hans gaat mee naar Tanga, zondag komt hij terug, maandag gaat hij naar zanzibar, woensdag komt hij terug en vrijdag gaat hij op grandwalk van Ngorongoro naar Lake Natron. Onze tijdbesteding in die dagen? Mee naar Zanzibar! Slapen in het duurste hotel, heerlijk luieren aan het strand, bij een 4 sterrenrestaurant eten, ach ik moet toch een beetje rusten na al het harde werken, haha!
Mam, ik hoop dat je dit overleeft hebt? Nee ik zat even te dromen, ik blijf gewoon in Arusha! Wat te doen de laatste 3 weken? I have no idea! Zondag gaan we in iedergeval naar Lake Manyara op safari :) Daar heb ik heel veel zin in!

Ik maak er weer eventjes een eind aan, het is weer genoeg geweest!

Heel veel liefs en tot snel!


  • 16 Maart 2012 - 08:22

    Monique:

    Hoi Iris, volgens mij heb je en gouden toekomst in het schrijven van reisverslagen. Heerlijk hoe je alles zo leuk, maar ook mooi weergeeft. Je hebt er gewoon talent voor. Als je terug bent,geef ik je een naam van een vrouw die ik ken, die daar les in geeft. Tips zijn nooit weg. geniet nog van die laatste weken! Groetjes Monique

  • 16 Maart 2012 - 09:25

    Lara:

    Men al je verhalen zijn echt super om te lezen!! Ehm.... jaaa nu ben ik dus weer kwijt wat ik hier nog allemaal wou typen haha XD nouu dan ga ik je weer gewoon lekker lang mailen he haha!!
    Und viell spass op de safarii!! Mijn sterrenbeeld bewonderen haha!!
    Gaan wij binnenkort ook doen... In Mondo Verde XD

    Xx Laraaa!!

  • 17 Maart 2012 - 08:48

    Ruth Clout:

    Hey Iris!

    Het blijft leuk om je verhalen te lezen! :)
    Je schreef in een vorige blog dat de reacties minder werden.. dat ken ik, werd bij mij toen ook minder. Maar dat heeft volgens mij niets met de verhalen te maken, maar dat het moeilijk wordt om weer iets 'origineels' terug te schrijven ;)
    Je maakt nog steeds vanalles mee zo te lezen, super!!
    We hebben laatst met het blacklight tennis een extra balletje voor jou geslagen :D
    Geniet nog heerlijk van je laatste weken, want zoals je terecht schrijft de tijd lijkt tijdens zo'n geweldige reis veel sneller te gaan!!

    Liefs, Ruth

  • 17 Maart 2012 - 08:48

    Ruth Clout:

    Hey Iris!

    Het blijft leuk om je verhalen te lezen! :)
    Je schreef in een vorige blog dat de reacties minder werden.. dat ken ik, werd bij mij toen ook minder. Maar dat heeft volgens mij niets met de verhalen te maken, maar dat het moeilijk wordt om weer iets 'origineels' terug te schrijven ;)
    Je maakt nog steeds vanalles mee zo te lezen, super!!
    We hebben laatst met het blacklight tennis een extra balletje voor jou geslagen :D
    Geniet nog heerlijk van je laatste weken, want zoals je terecht schrijft de tijd lijkt tijdens zo'n geweldige reis veel sneller te gaan!!

    Liefs, Ruth

  • 17 Maart 2012 - 10:57

    Tara:

    Iris!

    Geweldig om te lezen hoe goed je het nog naar je zin hebt daar. Ik ben toch wel heel jaloers op je Afrikaanse leventje. Zeker omdat je er van de zomer gewoon weer gaat zijn! (Misschien is dan eindelijk het pakketje met sinterklaassnoep aangekomen, Ha!)

    Geniet er nog even lekker van!
    Als je terug bent verwacht ik een uitgebreid verslag met foto's!

    Groetjes aan iedereen,

    Liefsx

  • 17 Maart 2012 - 19:58

    Mam:

    Hoi Iris .
    Met die 250 koeien komt wel goed ,wij verkopen in Nederland alles,en gaan in Tanzania wonen met de koeien HaHa.
    Wij moeten je ook nog vertelen dat wij heel erg trots op je zijn .Gisteren toen wij met jezaten te skype kregen wij een tel. van dhr. Jessen van het Arcus en hebben samen een telefoongesprek gevolgd ,je had zo'n geweldige punten en hij was ook heel trots op je en je bent een gesprek op Arcus .Iris je komt er wel goed zo.!!:3

  • 19 Maart 2012 - 10:42

    Kyara:

    jij koeie ik 500 kamelen :P zo heeft iedereen wat haha

    tot over 3 weken, k hoef trauwens niet in het busje, k ga braaf op mijn hollandse fietsje naar jou fietsen :D

    tot de 7e! miss nog eerder natuurlijk (A)
    xxx kyara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 51910

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: