Snow on the mountain. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu Snow on the mountain. - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Snow on the mountain.

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

28 Februari 2012 | Tanzania, Arusha

Chikamoo,

Habari? Fresh, vipi?

Hier gaat dus alles nog goed, niks verrassends waarschijnlijk.
Hoe is het in NL? Lekker gecarnavalt? Gelukkig heb ik niet heel veel met carnaval dus ik mis niet veel.

Ik had een heel verslag getypt maar dat heb ik dus mooi weer verwijderd.. Klinkt misschien stom maar het duurde me dagen voor ik weer verderging en in die dagen gebeurde er veel, dus alle details laat ik jullie weg ik vertel jullie gewoon kort wat er gebeurd is allemaal. Bespaart jullie ook weer o zo kostbare tijd ;)

2 Weken geleden zijn Imma en ik naar Moshi gegaan, wat hotelinspecties gedaan, moshi ontdekt, mount kilimanjaro bewonderd, inclusief de sneeuw op de berg wat ik nog steeds een rare gedachte vind en wat vrienden gezien. Super gezellig, super leuk =)

We gingen naar USA om naar een lodge te gaan waar we ook op inspectie gingen. Stonden we te wachten op een taxi, kwam er een zandstorm, en wie stond er weer middenin? Precies deze stomme mzungu! De rest van de dag nog overal zand tegengekomen. Een geweldig hotel gezien, heerlijk relaxed aangezien de moeder van Grayson er werkt, en zelfs een gratis lunch gehad! Nou dat smaakte ff beter dan alle rijst, rijst en rijst die we hier altijd eten!! Omdat jullie na al die weken waarschijnlijk denken dat ik helemaal niks mis uit NL, dat is niet waar, ik mis de variatie aan NLs eten, hier krijg ik alleen maar rijst met vis, rijst met kip, ugali met vis of ugali met kip, en soms frieten met kip, chips mayai en gister toevallig nog eens spagethi gehad.

Niet afgelopen weekend maar het weekend ervoor,( jaja ik heb jullie eens langer als 2 weken met rust gelaten!!) Zijn we uitgegaan. Iris is uitgegaan, zal sommige van jullie misschien zorgen baren, maar het ging allemaal easy en leuk! Het enige enorme verschil met het uitgaan hier en het uigaan in Nederland is dat hier de vrouwen allemaal op jacht zijn, gatverdamme! Vond het maar ordinair! Ik was samen met Imma en Yonah (Immas huisgenoot). Ik heb me heel wat afgelachen met die jongen, kwam vast doordat hij al aardig wat op had;)
De arme stakker wilde heel graag een meid mee naar huis nemen maar het enige wat echt heel graag met hem mee naar huis wilde gaan was een Tina turner, serieus, die vrouw kon zijn moeder wel zijn! En ze leek ook echt op Tina Turner. Yonah is Yonah laten we maar zeggen, en die jongen is helaas nog lang niet volwassen. Helaas voor hem heeft hij nog maar 3 weken voordat hij echt verstandig moet worden, hij verwacht namelijk een kind. Het verdere verhaal laat ik even achterwegen, maar het is een lachertje ;) Rond 3.00 uur zijn we naar 'huis' gegaan, nouja naar huis. Ik mocht van Hans uitgaan, met de voorwaarde dat ik niet thuis sliep. Dat klinkt misschien stom maar Hans wilt niet dat ik midden in de nacht nog thuis kom en dat iedereen dan wakker wordt dus sliep ik in Majengo bij Immanuel en Yonah.

Verder zijn we bij twee weesjes gaan kijken afgelopen weekend, daar willen we voor gaan zorgen, hoe en wat, dat volgt nog! De verhalen blijven indrukwekkend en ik besef me hoe goed ik het toch heb met twee kerngezonde ouders en mijn ouders die me ook heel veel kunnen bieden! Dankjewel lieve papa en mama!

Verder is Longido afgestudeerd, dus die zijn thuis, helaas nog niemand gezien :( Frank is thuis, die heb ik al gezien en Abuu is terug uit Dar, die heb ik ook weer gezien. Helaas is voor Abuu de vakantie niet zo prettig begonnen. Afgelopen zondag is hij gaan zwemmen met wat vrienden bij Snow Crest en een vriend is daarbij om het leven gekomen. Toen hij in het zwembad dook heeft hij waarschijnlijk een leiding of iets geraakt. De jongen was verdronken, helemaal opgezwollen door al het water in zijn longen en hij was opslag dood. Een vreselijk verhaal!

Verder dit weekend, twee opties, of we gaan met de familie van Grayson naar zijn omas huis, daar zijn we uitgenodigd. Of ik ga zondag met Franks familie mee naar een feest dichtbij Longido, het is nog niet helemaal duidelijk, maar het zal een leuk weekend worden.

Jullie hoeven niet meer jaloers te zijn op het weer. Rond 20/21 Maart (!!) begint hier normaal het regenseizoen maar de afgelopen dagen is het aan het regenen, niet normaal. Ofja vooral het snachts dan! Zo hebben Gisteravond begon het keihard te waaien, daarna een regenbui, echt hevig, onweer ook nog. De stroom was uitgevallen en het enige wat we nog hadden was het licht van de bliksem, best indrukwekkend, maar ik skip het toch liever! Door die hevige regenval van de afgelopen nachten ligt er dus echt veel sneeuw op mount meru, dat kun je zien vanaf de grond. Apart toch?

nou dat was het weer, nu weten jullie weer wat ik heb uitgespookt voor de afgelopen 2/2,5 week en nu zullen er nog maar een paar blogs volgen. Jullie reacties blijven nu ook wat meer uit, is dat een teken dat ik naar huis moet komen ofzo? Gelukkig hebben sommige mensen de hallobuitenland ontdekt en bellen ze, super lief Tante, maar volgende keer niet denken dat ik gedronken heb als de verbinding slecht is haha! Nog maar eventjes en dan verlaat ik afrika alweer :( Wil er niet aan denken, maar helaas. It's reality!

Heel veel liefs,

  • 28 Februari 2012 - 12:19

    Jennifer:

    Hoi lieve meid!
    Wat ben ik blij dat je weer een verhaal heb getypt. Ik begon het al te missen. Wat moest ik lachen om je stukje zandstorm en stomme mzungu haha! Prachtig!

    Wat grappig dat het regenseizoen daar in maart begint, net als het in Zambia voorbij is. Misschien verschuift het dan van Zambia naar Tanzania ofzo.. :)

    Zo te zien heb je je niet verveeld en ga je dat de komende tijd ook nog niet doen. Geniet daarom nog maar extra goed van de laatste weken die je daar nog hebt! Liefs!!

  • 28 Februari 2012 - 13:25

    Delnoij's:

    Lieve Iris.
    Het is iedere keer fijn, weer iets van je te horen. Maar vooral dat het je goed gaat en dat je over 38 dagen weer thuis bent. Je verslagen zijn n
    best interessant om te lezen en iets te leren van Tanzania.
    Heel veel lieve groetjes van ons beiden.

  • 28 Februari 2012 - 20:19

    Monique:

    Hoi Iris, weer genoten van een enig verslag. Blijf schrijven en wij bliven genieten. Groeten, Monique. Ook voor Hans natuurlijk !

  • 29 Februari 2012 - 07:59

    Hildie:

    haha leuk allemaal wat je er mee maakt,ligt er sneeuw op de top,hier niet meer,is wel mistig nu.
    Denk dat er vele zijn ,die blij zijn als je weer thuis bent,jijzelf natuurlijk niet haha,maar als jij thuis komt is hier het mooie weer.
    Geniet er nog vannnnnnnnn

  • 29 Februari 2012 - 19:05

    Pap:

    Hey schat wat een mooi verslag.Maar pasop voor de zandstorm vat is niet fijn.Op naar het volgende verslag groetjes xxxPap.

  • 01 Maart 2012 - 22:47

    Stéphanie:

    Leuk verhaal Iris! Snap helemaal dat je de Nedelandse eetdingetjes mist, dat heb ik ook wel hier ookal eet ik niet alleen maar rijst. Ik kan niet wachten tot de hagelslag over 3 weken deze kant op komt! haha! Jammer van de regen maar gelukkig begint het in Nederland ook weer wat beter te worden dus hopelijk ga je van de ene zon naar de andere. Nog even genieten nu en dan weer even lekker naar huis! Plannen maken voor een nieuwe trip!

    xx Liefs uit Barbados

  • 12 Maart 2012 - 13:56

    Stéphanie:

    Hee Iris,

    Ik had niet meer op jouw berichtje op mijn waarbenjij van vorige week gereageerd. Nog 3 weekjes en dan zit het voor jou er al op. Hoeveel weken ben je dan weg geweest?
    haha ja ik denk dat jij straks thuis ook wel weer eventjes moet wennen want dat is weer heel anders dan waar je de afgelopen maanden hebt gezeten.
    Ik ben in ieder geval echt veel beter gewend dus dat het je goed gezien! haha. Je moet inderdaad even je draai vinden en je aan alles aanpassen. Ben nu veel minder met thuis bezig dan in het begin. Maar dat komt ook omdat ik me realiseer dat de tijd echt voorbij vliegt. Jij zult ook wel naar een lekkere warme douche verlangen zeg!

    Nog heel veel plezier! Geniet er vooral nog van en niet te veel balen dat het bijna voorbij is!

    Liefs Xx Steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 51910

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: