Een klein positief berichtje vanuit Arusha :) - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu Een klein positief berichtje vanuit Arusha :) - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Een klein positief berichtje vanuit Arusha :)

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

10 Januari 2012 | Tanzania, Arusha

Hee lieve allemaal,

Even een klein berichtje om te laten weten dat het weer goed gaat. Ik eet elke dag genoeg fruit, drink genoeg water en ik voel me weer een stuk fitter :)
Hans is op dit moment in NL voor de vakantiebeurs in utrecht, dat betekend daladala tijd! Gosh, gister had ik me toch een vieze, dronke, stinkende en lastige man naast me zitten! Ik had voor we de daladala ingingen beltegoed gekocht en dat moet je dan krassen, zoals op zo'n kraskalender, zat mn lichte broek,(de enige broeken die ik nog hier heb ondertussen...) dus helemaal onder dat krasspul. Ik dat dus weg aan het pulken dacht die viezerik ook even aan mijn benen te kunnen zitten. Nou dat heeft die geweten ik heb een aantal keren toch een flinke klap verkocht.. Helaas toen ik moest uitstappen (lees klimmen) dacht hij dit is mijn kans, sla die mzungu eens op der kont. Wat een vieze vent! Mam had mimi opgebeld dat we gister eerder naar huis moesten komen, Claire is ziek, en mam was de enige die voor claire kon zorgen omdat we allemaal weg waren en nog steeds geen nieuwe dada hadden. Toen ik thuis kwam vroeg ik mam, kan ik je ergens mee helpen, maar zoals gewoonlijk zei ze, mij? nee hoor! Nougoed dan maar even terug trekken op mijn kamertje, wat muziek luisteren, opruimen en wat lezen. Na anderhalf uur kwam ik mijn kamer uit, liep ik de keuken in was mimi aan het koken. Ondertussen was het al donker, ik wilde buiten gaan zitten, maar opeens bewoog iets buiten, ik schrok me dood. Bleek het de nieuwe huishoudster te zijn! We hebben een nieuwe huishoudster, hehe eindelijk!! Nougoed, haar binnen eens wat beter bekeken en toen schrok ik toch wel. Ondertussen ben ik het gewend dat meiden de haren geschoren hebben uit hygiene, maar zei had ze zo kort alsof ze ziek was! Het ziet er echt heel eng uit... Maargoed volgens mij schrok ze ook van mij, ik denk niet dat ze een mzungu had verwacht, haha.

Afgelopen zaterdag was mama rose, een lieve mevrouw van het project uit longido op bezoek op kantoor. Mama Rose, Immanuel en ik liepen naar buiten toen ze me toch met een opmerking kwam.. Ik vind jou echt een mooie meid, een echte afrikaanse. Een echte afrikaanse?? Ja, je hebt een echte afrikaanse kont. Hahaha volgens mij hebben we 10 minuten dubbel gelegen, maargoed mama rose vond dat ik dat als een compliment moest opvatten, en daarbij dacht ze dus ook dat ik dat te weinig te horen kreeg. Waarop ze tegen Imma zei, je mag haar wel wat vaker zeggen hoor dat het een mooie meid is hahaha. Geweldig die afrikanen!

Nou dat was even de kleine blog om jullie op de hoogte te stellen. Ik ben ook weer een beetje op de hoogte nu dat Rimburg ook over internet beschikt en mijn blogs leest :) Leuk lieve tante! Dacht al dat ik tot april moest wachten voor ik weer met jullie kon communiceren!

Dikke knuf vanuit het warme heerlijke Tanzania.

  • 10 Januari 2012 - 17:01

    Pap:

    Hey Iris weer een klein blog. ik zie dat jij ook in de daladala veel vrienden maakt.haha. Trek je maar niets ervan aan jij weet je wel staande te houden.de groetjesxxx

  • 13 Januari 2012 - 12:33

    Oom Paul:

    Hoi Iris,

    fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat.
    Hou je taai, maar dat zal geen probleem zijn denken wij.

    Groetjes van ons allemaal.

  • 18 Januari 2012 - 14:55

    Ruth Clout:

    Hey Iris,

    Leuk om je verhalen steeds te lezen!!
    Je maakt veel mee, heerlijk! Dat alles neemt niemand je meer af.
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat :)
    Geniet er nog van zou ik zeggen en doe voorzichtig!

    Liefs, Ruth

  • 19 Januari 2012 - 06:08

    Petra:

    hoi iris,wat fijn dat het weer beter met je gaat.en die afrikaanse kont heb je alleen gekregen omdat ze jou volproppen. valt trouwens wel mee hoor! als je wwer thuis bent komt dat wel weer goed. ben benieuwd naar je nieuwe verslag. gr. xxx en knuffels petra en rene.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 51894

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: