1ste bericht uit Tanzania - Reisverslag uit Monduli, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu 1ste bericht uit Tanzania - Reisverslag uit Monduli, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

1ste bericht uit Tanzania

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

17 Juli 2010 | Tanzania, Monduli

Hallo lieve vrienden en familie,
Ff heel snel een berichtje uit Tanzania.
Pff ik heb het best zwaar, de sinds gister heb ik toch wel last van heimwee, en kan ik niet wachten totdat ik thuis ben, maar deze 2 weken wil ik ook niet missen.
Vanaf het begin:
De vliegreis ging goed, we hebben zaterdag op zondag nacht in Kenia op een camping geslapen, hier zullen we ook onze laatste nacht doorbrengen.
Daarna reisde we door naar Tanzania, Arusha! Ik heb mijn ogen uitgekeken op de weg, zoveel arme mensen... Maargoed we zitten dan ook in Afrika.
Na een lange dag in de jeeps zijn we dan aangekomen bij de boarding school in Arusha, het was een nonnenklooster, nu heb ik niet heel veel met nonnen, en ben ik er eigenlijk al mijn hele leven een beetje bang voor, dit is nu zo veranderd wat een geweldige vrouwen!
We hadden zo'n warm welkom met dans en zang. Ze hadden hier gewone wc's oke, soms trekte ze niet af maargoed, en we hadden een koude douche, maar het belangrijkste we hadden tenminste een douche.
Op maandag zijn we naar het rwanda tribunaal gegaan, dat was best saai want iedereen was toch wel heel erg moe. Daarna zijn we naar een weeshuis gegaan, waar ze in 2007 ook zijn geweest, dit heeft zo veel indruk op me gemaakt! Moeilijk om dit zo makkelijk los te laten, sommige zaten al 8 jaar daar vertelde een jongen me. Het weeshuis lag net buiten een sloppenwijk, en lag pal naast een stortplaats, geen hek erom heen, nouja een kleine omheining..
Pff ik geloof niet dat ik ooit zoiets heftigs heb meegemaakt! Maar ook heel goed om te zien, want dit is natuurlijk wel afrika, en op de school in Arusha dat is een rijke school.Na nog een paar geweldige dagen in Arusha en hele mooie fotos en vriendschappen vertrokken we gister naar Arusha centrum naar een maasaai markt, zo grappig iedereen wist dat we uit nederland kwamen, op straat verkochte ze zelfs nederlandse kranten!Nu zitten we op een school met geen stromend water, geen wc's alleen maar gaten. Eerlijk gezegd, ik weet dat dit echt afrika is, maar ik ben zo blij als het woensdag is en we hier weer weg zijn, op safari, daarna gaan we naar lake natron een paar dagen. Zondag gaan we naar een school in Longido, en de vrijdag erna vertrekken we dan weer naar Kenia..
Ik zou dit niet willen missen, maar ik ben blij als ik weer thuis ben!

Kwaheri!

  • 17 Juli 2010 - 15:02

    Jacq & Senna:

    Hoi Isj,

    Leuk om weer eens een verslagje te lezen. Kan me voorstellen dat je het zwaar hebt af en toe, maar kom op meis dit maak je maar 1x in je leven mee waarschijnlijk en wat zijn dan 3 weekjes (waarvan er al 1 op zit) Geniet er nog maar van en we zien je over 2 weekjes...:-) Hoop wel nog tussendoor een verslagje te lezen...

    Hou je taai!!!

    Dikke kus en liefs van Jacq & Sen

  • 17 Juli 2010 - 15:35

    Pap En Mam:

    hoi schatje
    Jacq belde ons op of wij jouw berichtje al hadden gelezen, wij zijn helemaal onder de indruk van je verhaal,ik hoop dat jullie onder elkaar goed opvangen.je moet denken in die 2 weekjes krijg ik nog heel wat te zien,wij hopen toch nog tussendoor een berichtje te krijgen. Wij zetten nu iedere dag wat op je mail ,hier gaat alles goed
    ook met de oma,s hele dikke kus van pap en mam ook vriendje+++

  • 18 Juli 2010 - 12:48

    Ome Paul:

    Hoi Iris,

    Dat je heimwee hebt is heel normaal en betekent ook dat je het thuis goed naar je zin hebt.
    Je ziet nu dat niet alles zo vanzelfsprekend is als in Nederland.
    Kop op meid, met alle indrukken die je opdoet zullen de komende twee weken omvliegen.

    De groetjes van ons allemaal.

  • 18 Juli 2010 - 18:15

    Pap En Mam:

    Hoi Iris.
    Hier in Landgraaf is alles goed je krijgt de groetjes van de omas zij vonden het leuk wat je geschreven hebt hopelijk zien we nog meer nieuws van jullie uit Tanzania.Trouwens hoe gaat het met je nieuw fototoestel want wij zijn benieuwd naar de fotos van de (nonnen).
    Tevens de groetjes uit de buurt er is veel interesse naar je.

    Kwaheri

  • 19 Juli 2010 - 08:23

    Mark:

    Hey Iris,

    Mooi om te lezen dat je al de nodige indrukken hebt opgedaan. Dat pakt niemand van je af. En ach die heimwee, zodra je straks terug bent zal je juist weer terugdenken aan Tanzania :) Geniet er nog van!

    Groetjes oet Gebrook

  • 19 Juli 2010 - 13:36

    Pap En Mam:

    hoi liefie
    vandaag is hier weer een tropische dag.
    Het gaat met iedereen goed ,ik zie dat je verschillende berichtjes krijgt ,ik hoop dat je daar door veel steun aan hebt.Jullie zitten volgens het programma boekje nog in Monduli. vandaag heb ik het verslag van Sharon gelezen.hoe is het met Tessa.
    liefs en kus van pap en mam

  • 19 Juli 2010 - 21:12

    Oom Karel:

    Hallo Iris,

    Ik denk dat je in deze drie weken meer leert dan in een heel jaar in de schoolbanken. Prachtig toch. Dit herinner je je nog op je tachtigste, de lessen op school - waarschijnlijk -niet meer. Veel sterkte, maar ook vooral veel plezier!

  • 20 Juli 2010 - 19:19

    Pap En Mam:

    Hallo Iris.
    groetjes uit het bloed hete Landgraaf,het is 21uur en nog 29 graden het is verlopig de laatste hete dag nog eventjes puffen.Wij zijn ook aan het aftellen voor onze vakantie naar Drente. Ik hoop dat je onze berichtjes ook kunt lezen.vandaag heb je de helft erop zitten.toch nog veel plezier met de hele groep hier is alles goed liefs en kus pap en mam

  • 23 Juli 2010 - 19:43

    Pap En Mam:

    hoi Iris
    Er komen maar weinig berichten en foto's op de site van global exploration,wij zijn toch allemaal nieuwsgierig hoe het met jullie is.Schrijf je ook veel in je dagboek.Vandaag heb ik de boeken besteld voor je opleiding,Voor spaans heb ik je opgegeven bij arcus.Aron heeft alles voor je geregeld bij charlemange.Vandaag zijn de eerste regenbuien gevallen.Hier in Landgraaf is alles goed en gezond,liefs en dikke kus pap en mam

  • 24 Juli 2010 - 15:40

    Delnoij's:

    Hallo Iris.
    We horen of zien niets meer na het eertste bericht. Dus dromen we maar: "Geen bericht is een goed bericht".
    Kennelijk amuseren jullie je in Tanzania heel best.
    Bij de buurvrouw zijn de, jou wel bekende, snoeier en grasmaaier nu druk bezig. Heel veel groetjes van ons beiden.

  • 24 Juli 2010 - 18:40

    Pap En Mam:

    Wij begrijpen het niet meer,op de site van sintermeertencollege staat iedere dag een mail,waar blijven die van jullie.
    Nog een weekje en dan zijn jullie weer thuis,geniet nog van deze mooie cultuur. Trouwens de eerste boeken van school zijn ook al binnen ik heb eens erdoor gebladerd, die opleiding is echt iets voor jouw.De vriend van Anne is vakantiewerk in Italie aan het doen,
    annimatie op een camping
    kus, en de groetjes aan iedereen pap en mam

  • 26 Juli 2010 - 08:46

    Delnoij's:

    Hallo Iris.
    Kennelijk moeten we het voorlopig doen met het eerste verslag d.d. 17 juli. Gisteren zijn jullie dus naar de school in Longido geweest. Was zeker best leuk. Wilde je er niet blijven om het volgende jaar daar te leren. Nee dus! Het is nu nog maar een paar dagen en dan ben je weer thuis. Nog veel plezier deze laatste dagen in Tanzania.
    Heel veel lieve groetjes van ons tweetjes.


  • 26 Juli 2010 - 09:08

    Delnoij's:

    Hallo Iris.
    Onze vorige reaktie van ca. een kwartier geleden is plotseling achterhaald. Tot ons grote plezier vonden we op de weglog van Charlemagne plotsklaps drie berichten,
    betrekking hebbende op de afgelopen week. Nu zijn we dus helemaal bijgepraat en gerustgesteld, omdat het jullie kennelijk allemaal goed gaat.
    Heel veel groetjes uit het Rimburgse.

  • 29 Juli 2010 - 19:55

    Oom Karel:

    Hoi Iris, geniet nog van de laatste dag/uurtjes in donker Afrika. Ongetwijfeld kom je met een vracht aan ervaringen terug. Ik ben erg benieuwd. Groetjes, ook van tante Elly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Monduli

Xplore Tanzania

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2011

14, 13, 12, 11, 10, 9 aftellen!

12 April 2011

Stage is rond!

16 December 2010

2011 afrikaaaaaaa!

05 September 2010

Life in Holland en global op L1.

06 Augustus 2010

Jambo !
Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 51878

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: