1ste bericht uit Tanzania - Reisverslag uit Monduli, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu 1ste bericht uit Tanzania - Reisverslag uit Monduli, Tanzania van Iris Duba - WaarBenJij.nu

1ste bericht uit Tanzania

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

17 Juli 2010 | Tanzania, Monduli

Hallo lieve vrienden en familie,
Ff heel snel een berichtje uit Tanzania.
Pff ik heb het best zwaar, de sinds gister heb ik toch wel last van heimwee, en kan ik niet wachten totdat ik thuis ben, maar deze 2 weken wil ik ook niet missen.
Vanaf het begin:
De vliegreis ging goed, we hebben zaterdag op zondag nacht in Kenia op een camping geslapen, hier zullen we ook onze laatste nacht doorbrengen.
Daarna reisde we door naar Tanzania, Arusha! Ik heb mijn ogen uitgekeken op de weg, zoveel arme mensen... Maargoed we zitten dan ook in Afrika.
Na een lange dag in de jeeps zijn we dan aangekomen bij de boarding school in Arusha, het was een nonnenklooster, nu heb ik niet heel veel met nonnen, en ben ik er eigenlijk al mijn hele leven een beetje bang voor, dit is nu zo veranderd wat een geweldige vrouwen!
We hadden zo'n warm welkom met dans en zang. Ze hadden hier gewone wc's oke, soms trekte ze niet af maargoed, en we hadden een koude douche, maar het belangrijkste we hadden tenminste een douche.
Op maandag zijn we naar het rwanda tribunaal gegaan, dat was best saai want iedereen was toch wel heel erg moe. Daarna zijn we naar een weeshuis gegaan, waar ze in 2007 ook zijn geweest, dit heeft zo veel indruk op me gemaakt! Moeilijk om dit zo makkelijk los te laten, sommige zaten al 8 jaar daar vertelde een jongen me. Het weeshuis lag net buiten een sloppenwijk, en lag pal naast een stortplaats, geen hek erom heen, nouja een kleine omheining..
Pff ik geloof niet dat ik ooit zoiets heftigs heb meegemaakt! Maar ook heel goed om te zien, want dit is natuurlijk wel afrika, en op de school in Arusha dat is een rijke school.Na nog een paar geweldige dagen in Arusha en hele mooie fotos en vriendschappen vertrokken we gister naar Arusha centrum naar een maasaai markt, zo grappig iedereen wist dat we uit nederland kwamen, op straat verkochte ze zelfs nederlandse kranten!Nu zitten we op een school met geen stromend water, geen wc's alleen maar gaten. Eerlijk gezegd, ik weet dat dit echt afrika is, maar ik ben zo blij als het woensdag is en we hier weer weg zijn, op safari, daarna gaan we naar lake natron een paar dagen. Zondag gaan we naar een school in Longido, en de vrijdag erna vertrekken we dan weer naar Kenia..
Ik zou dit niet willen missen, maar ik ben blij als ik weer thuis ben!

Kwaheri!

• 17 Juli 2010 - 18:01

Delnoij's:

Hallo Iris.
    Fijn weer wat van je te horen. Wij denken iedere dag aan je en zijn dus benieuwd naar ieder bericht. Geniet er maar van, ook al is het zo nu en dan "heftig" zoals jij dat noemt. Lieve groetjes van ons beiden. p.s. Heimwee is een gezonde ziekte. Over twee weken ben je weer kerngezond.