Jambo ! - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Iris Duba - WaarBenJij.nu Jambo ! - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Jambo !

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 Augustus 2010 | Nederland, Landgraaf

Hallo lieve allemaal.

Na 3 weken Afrika ben ik weer veilig thuis! Toen ik thuis was heb ik een paar uur lang aan een stuk door gekletst over de dingen die we daar gezien, beleefd, gehoord en meegemaakt hebben.

In mijn eerste bericht uit Tanzania schreef ik dat ik heimwee had, maar eigenlijk was het gewoon een schock...
De eerste week waren we namelijk op een rijke school waar we gewoon normale wc's hadden en douches waar stromend water uit kwam. Oke het water was dan wel koud maargoed. Op de school in monduli was het een gat waar je je behoefte in moest doen, geen stromend water... Het was even wennen maargoed na een paar dagen ging het allemaal wel. Ik kreeg ook nog een blaasinfectie, maar gelukkig had de arts wat tabletjes en na een paar dagen kon ik eindelijk weer naar de wc! In Monduli had ik niet zo'n goede band met de leerlingen, want ik was daar heel vermoeid en ziek en dan had ik nog een dag of 2 dat ik moest wennen.

Voordat ik het wist zaten we al in de 2de week. Op de woensdag van de 2de week gingen we weg uit Monduli en gingen op safari! Wow dat was zo mooi ik heb zo genoten!

Toen hebben we nog een paar dagen op een camping bij lake natron door gebracht. Daar zijn we nog naar de watervallen gegaan, dat is gewoon een stukje paradijs op aarde!
Het was een ruig stuk lopen over de stenen en rotsen en door de rivieren maar wat was het er prachtig!
Ook zijn we daar naar een basisschooltje gegaan om te verven en geld achter te laten voor slaapzalen want veel leerlingen moesten 4 uur lopen om op school te komen! Dan te bedenken dat die kindjes nog op de basisschool zitten! Zij konden het geld dus heel goed gebruiken!
De laatste dag op Lake natron zijn we naar de flamingos gegaan. Ik had me er meer van voorgesteld, maar ik vind het nog steeds prachtige dieren. Terwijl ik dit schrijf kijk ik met trots naar mijn examenwerk van kunst dat ik gemaakt heb en afgerond met een 7.0, een roze flamingo!
Toen die dag vertrokken we ook naar de laatste school! Ik had niet meer zoveel zin in die laatste school want ja, we hadden een arme school en een rijke school gezien, wat valt er dan nog meer te zien?
De weg erna toe was lang, de jeeps hadden autopech en dat neemde veel tijd in beslag.
Natuurlijk hoorde we de hele weg weer Shakira, haha.
Toen we tijdens een prachtige zonsondergang aankwamen in Longido, kregen we eerst wat te drinken.
De headmaster snapte volgens mij niet precies waarom we later waren, haha.
Mijn eerdere gedachte van wat moeten we nu nog in Longido, laat me maar naar huis gaan was totaal fout! Ik heb er een geweldige tijd gehad!
We hebben veel dingen gedaan zoals sportdag, mount longido beklimmen, presentaties.
Maar we hebben ook veel vrije tijd gehad, en die hebben we gezellig doorgebracht of met de nederlandse groep of met de leerlingen van daar!
Afscheid nemen bestaat niet, zei marco borsato ooit!
Daar hou ik het ook bij, ik heb 3 geweldige weken gehad en zou het zo over doen!
De cultuur, het land, de mensen, de instellingen van de mensen, pole pole! Alles was daar anders maar geweldig!
Ik zal nog voordat ik naar Drenthe ga alles uitgebreid schrijven, maar voor nu weten jullie ongeveer alles een beetje in grote lijnen.
De dagboekverhalen komen nog!

Nakupenda Afrika,
Nakupenda Tanzania,
Nakupenda Arusha,
Nakupenda Monduli,
Nakupenda Longido!

You'll be in my heart!

  • 07 Augustus 2010 - 07:02

    Bart:

    Hi Iris

    fijn om te lezen dat je zo genoten hebt. Ook je berichtje op mijn weblogje vond ik fin om te lezen.

    Fijne tijd nog,

    Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Landgraaf

Xplore Tanzania

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2011

14, 13, 12, 11, 10, 9 aftellen!

12 April 2011

Stage is rond!

16 December 2010

2011 afrikaaaaaaa!

05 September 2010

Life in Holland en global op L1.

06 Augustus 2010

Jambo !
Iris

Actief sinds 06 Juni 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 51910

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 14 December 2014

The real deal, werken in Tanzania

02 Februari 2013 - 20 Juli 2013

Stage bij Impala hotel

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

SGE Alumni 2012

03 Juni 2012 - 08 Juni 2012

Barcelona

21 November 2011 - 07 April 2012

Stage Tanzania

14 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Alumni Tanzania

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Xplore Tanzania

Landen bezocht: