Trainingsweekend - Reisverslag uit Epen, Nederland van Iris Duba - WaarBenJij.nu Trainingsweekend - Reisverslag uit Epen, Nederland van Iris Duba - WaarBenJij.nu

Trainingsweekend

Door: irisduba

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 Juni 2010 | Nederland, Epen

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag en zaterdag hebben we ons trainingsweekend gehad in Epen.We moesten ons allemaal al om 11 uur verzamelen op school om een dans in te studeren voor de bonte avond die avond.
Rond 16.00 uur vertrokken we richting Epen.
Het was een heerlijke warme dag, het zonnetje was duidelijk aanwezig. Om 5 uur kwamen we aan op Camping Oosterberg.
Allereerst moesten we onze tenten opzetten, deze tenten nemen we ook mee naar Tanzania.
We lagen met zijn 3en in de tent, ik lag samen met Ashley en Tessa.
Hierna gingen we barbecueën, we hebben allemaal genoten van de barbecue.
Na het eten moesten alle clusters zich verzamelen in het midden van het veld, daar werden alle banken bij elkaar gezet om Djembé te gaan spelen.
Geweldig hoe enthousiast iedereen was.
Hester, Danique, Linda, Ashley, Maroucha en ik moesten gaan dansen in het midden terwijl de andere door bleven gaan met Djembé te spelen.
Later op de avond moesten alle clusters een presentatie geven. Ieder cluster had iets leuks bedacht om uit te voeren. Iedere uitvoering werd afgesloten met een icebreaker.
Om 11 uur was het bedtijd, iedereen moest zijn tanden gaan poetsen en ..hup, naar bed! Niet iedereen lag al om 11 uur te slapen, er was nog zo veel te vertellen!
Om 3 uur waren Tessa, Ashley en ik al weer klaar wakker, na een niet zo geweldige nachtrust.
Iemand van de begeleiders snurkte zo hard dat we er wakker van werden, het zorgde voor een aantal lachbuien.
We begonnen rond half 4/4 uur liedjes te zingen, want ja we hadden niks beters te doen...
Een aantal mensen uit onze groep werd er wakker van.
Om 5.15 werden we gewekt door Bart, we moesten ons omkleden en dan verzamelen voor de wandeling.
We vertrokken om 6.10 en kwamen om 8.00 terug van een flinke wandeling door het heuvelland (op een lege maag). Om 8 uur gingen we dan eindelijk ontbijten, we vielen allemaal zowat om van de honger.
Na het ontbijt konden we even rustig liggen in de heerlijke zon, hierna volgende een aantal activiteiten.
We hebben voorlichting gekregen over de emotionele nazorg/nasleep.
We hebben voorlichting gekregen van Jan (onze cluster arts) over de hygiëne en medische zorg in Tanzania.
We hebben nog een crew bespreking gehad.
Er was ook nog een activiteit. Daarvoor moesten we opschrijven wat echt iets Nederlands is. Of bijvoorbeeld een typisch kenmerk uit Tanzania. Daarna mocht je met je groepje een voorbeeld uitkiezen en die werd dan uitgebeeld. De rest van het cluster moest gaan raden wat het was.
We leerden ook nog een dansje speciaal voor doven, een dansje met gebaren. Hier heb ik zelf niet aan mee gedaan want de hitte werd me toch wat te veel. Dat vond ik vervelend want ik vond dit een heel erg leuk onderdeel.
De tassen werden ingepakt, matjes leeg laten lopen, slaapzakken oprollen en tenten opruimen. Laat de stress beginnen!
Ashley, Tessa en ik waren bezig met het afbreken van de tent toen we erachter waren dat we het haring zakje met 2 reserve haringen kwijt waren. Bart vertelde van te voren nog dat we de tenten aan het einde van de reis daarlaten, en als ze kapot waren of niet compleet is dat voor onze kosten. Nadat we overal gezocht hadden, onze tassen overhoop te hebben gehaald besloten we om de tent maar op te ruimen en dan zouden we later wel een oplossing zoeken voor de missende haringen.
Toen we de tent aan het opvouwen waren zagen we de haringen onder de tent liggen... :$
Na de lunch met alle clusters samen en een groep gesprek te hebben gehad. Waren misverstanden en irritaties uit de lucht.
Toen weer terug naar Landgraaf, onderweg stonden we in de file in verband met Limburgs mooiste.
Ik was blij toen ik thuis was, ik was dood op! Toen was er het probleem dat pap niet thuis was en ik de sleutel vergeten was, dan maar even naar de buurvrouw totdat pap naar huis kwam.
Gelukkig kwam hij snel en kon ik even mijn bed in duiken.

Na dit weekend hebben we allemaal heel erg veel zin in Tanzania!
Alle spuiten hebben we gehad, de meeste spullen zijn al binnen. Eerst dit weekend nog een wandeling (NIET op een lege maag hopelijk) daarna gaan we 1 documentaire kijken en een film over het Rwanda Tribunaal, iets wat ik heel erg interessant en aangrijpend vindt.
Daarna worden we nog door de begeleiders getrakteerd op een barbecue.
En dan is het bijna zo ver!
Nog 33 dagen tot Tanzania!

Together one world!

• 16 Juni 2010 - 15:26